Ruszyła Strefa Widza TVP. Ponad 36 tys. wideo na żądanie
Telewizja Polska uruchomiła Strefę Widza - specjalną ofertę wideo na żądanie, dostępną dla osób płacących regularnie abonament radiowo-telewizyjny. Publiczny nadawca nie ujawnia, na jak duże zainteresowanie usługą liczy.
- Otwieramy worek z prezentami, jest ich ponad 36 tys. To zarówno starsze jak i nowe pozycje - mówił na piątkowej konferencji Juliusz Braun, prezes TVP, - Telewizja publiczna to własność widzów. Szczególnie tych, którzy opłacają abonament - dodał Braun.
Ściąganie abonamentu pozostaje od lat ogromnym problemem w Polsce. Jak wynika z danych KRRiT z 2013 roku, spośród 4,2 mln gospodarstw domowych, które powinny opłacać abonament, robi to zaledwie 1,3 mln. Uruchomienie Strefy Widza ma być dodatkowym bonusem zachęcającym do wnoszenia opłaty abonamentowej.
Wszystkie treści dostępne w ramach Strefy Widza dostępne są dla osób opłacających abonament bez dodatkowych opłat. Obejmie to także treści, za wyświetlanie których w portalu wideo na żądanie vod.tvp.pl, należy zapłacić.
Użytkownicy Strefy Widza mają bezpłatny dostęp do przedpremierowych odcinków seriali, w tym „Ciszy nad rozlewiskiem”, „M jak miłość”, „Barw szczęścia”, a od wiosny także „Rancza” czy „O mnie się nie martw”. Ponadto bez dodatkowych opłat obejrzeć mogą 22 kultowe seriale TVP (m.in. „Przygody Pana Michała”, „07 zgłoś się”, „Czterej pancerni i pies”, „Wojna domowa” i „Czterdziestolatek”) oraz 30 filmów (m.in. „Wesele”, ‘Komornik” i „Jutro idziemy do kina”).
Juliusz Braun, prezes TVP nie wyklucza, że w przyszłości w ofercie Strefy Widza przedpremierowo pokazywane będą również np. imprezy artystyczne. W serialach i filmach oferowanych w ramach Strefy Widza TVP nie zrezygnuje z reklam. - Przedsięwzięcie generuje koszty, a reklamy pozwolą je utrzymać - mówi Wirtualnemedia.pl Braun. Nie ujawnia na jak duże zainteresowanie ofertą liczy.
Aby zostać użytkownikiem Strefy Widza trzeba posiadać konto na portalu tvp.pl. Po jego założeniu należy potwierdzić opłacenie abonamentu RTV, podając numer identyfikacyjny abonenta, czyli osiem ostatnich cyfr z indywidualnego numeru rachunku. Czynność weryfikacji należy dokonywać co miesiąc, bez względu na częstotliwość z jaką widz opłaca abonament.
Zarejestrowanie na portalu tvp.pl pozwoli też na otrzymywanie informacji o zniżkach na abonament, specjalnych pokazach Teatru Telewizji czy o możliwości wzięcia udziału w wydarzeniach specjalnych takich jak np. tegoroczny pokaz filmu „Miasto 44” na Stadionie Narodowym.
Nadawca publiczny przygotował projekt Strefy Widza we współpracy z Pocztą Polską, która posiada bazę danych osób opłacających abonament radiowo-telewizyjny. Start oferty wsparty jest autopromocją na antenach Telewizji Polskiej.
Dołącz do dyskusji: Ruszyła Strefa Widza TVP. Ponad 36 tys. wideo na żądanie