Polski „Vogue” uruchamia oficjalne profile na Facebooku i Instagramie
Wystartowały oficjalne kanały komunikacji polskiej edycji magazynu „Vogue” na Facebooku i Instagramie. Spółka Visteria, będąca wydawcą pisma, szykuje się do premiery pierwszego wydania, ale nie ujawnia żadnych szczegółów.
Oprócz sesji zdjęciowych i zapowiedzi kolejnych wydań, na profilach publikowane będą fotografie obrazujące kulisy pracy redakcji. Na Instagramie pojawiło się już zdjęcie z asystentką działu mody Martą Zaczyńską, prezentujące sesję zdjęciową, która trafi do pierwszego numeru pisma.
- Kiedy polski „Vogue” pojawi się w kioskach? I kiedy wystartuje Vogue.pl? Tego jeszcze nie mogę zdradzić. Mogę tylko powiedzieć, że niedługo (i to serio serio). Za to zupełnie oficjalnie donoszę, że dziś wystartowały nasze profile na Facebooku i Instagramie. Zapraszam wszystkich serdecznie do polubienia i śledzenia - będziemy wrzucać fajne archiwalne materiały, ciekawostki z życia redakcji, zdjęcia z sesji, zajawki tekstów, które pojawią się niebawem na www i w papierze - informuje Hanna Rydlewska, szefowa działu reportaż w "Vogue'u".
Dwujęzyczna strona internetowa Vogue.pl ma wystartować równocześnie z polską wersją pisma. Pokieruje nią jako wydawca Hanna Rydlewska. Ostatnio była ona szefową newsroomu Gazeta.pl, a w przeszłości m.in. wicenaczelną portalu naTemat.pl.
Wydawca nie ujawnia żadnych informacji związanych z datą premiery „Vogue Polska”. Skład redakcyjny jest już zamknięty, cały czas trwa intensywna praca nad pierwszym numerem, który zadebiutuje w 2018 roku.
Licencja na wydawanie polskiej wersji pisma została udzielona przez Condé Nast International na pięć lat spółce Visteria. Po upływie tego czasu może być - na wniosek firmy - przedłużona. Wydawcą polskiej edycji „Vogue’a” jest Katarzyna Kulczyk.
Redaktorem naczelnym magazynu jest Filip Niedenthal, a jego zastępczynią - Joanna Lorynowicz, długoletnia wicenaczelna „Twojego Stylu”. Dyrektorem artystycznym został Łukasz Aksamit (ostatnio „Glamour”, w przeszłości był także szef artystyczny magazynów „A4” i „Viva! Moda”), działem kultury pokieruje natomiast Anda Rottenberg (kuratorka sztuki, w latach 1993-2001 dyrektor Galerii Sztuki Zachęta).
Szefową działu mody została Daniela Agnelli (redaktorka i konsultantka zajmująca się modą - była m.in. dyrektor mody w arabskiej wersji „Vogue’a”), która poprowadzi go we współpracy ze stylistką Karoliną Gruszecką (wcześniej m.in. w „Elle”). Za dział urody ma odpowiadać Katarzyna Straszewicz.
Magazyn ukaże się w nakładzie 160 tys. egz. Dyrektor zarządzającą wydawnictwa została Justyna Markiewicz, dotychczas wicedyrektor w Zachęcie - Narodowej Galerii Sztuki, natomiast działem reklamy pokieruje Monika Wdowiak, była dyrektor reklamy w wydawnictwie Marquard Media Polska.
W listopadzie ub.r. Visteria opublikowała na facebookowym profilu ankietę dla użytkowników, która miała pomóc w ustaleniu ceny magazynu. Czytelnikom w formie sondażu dano do wyboru trzy opcje ceny magazynu: 14,90 zł, 16,90 zł i 19,90 zł. Pytano także, ile pieniędzy miesięcznie czytelniczki wydają na inne kobiece pisma i proszono o wskazanie ich tytułów. Która cena ostatecznie zostanie wybrana, tego na razie nie wiadomo. Jednakże podczas wrześniowego spotkania przedstawicieli domów mediowych z wydawcą, zapewniano, że cena pisma nie będzie zaporowa.
Dołącz do dyskusji: Polski „Vogue” uruchamia oficjalne profile na Facebooku i Instagramie