Rosną wpływy reklamowe radia - najbardziej Jedynki i Trójki (TOP10)
We wrześniu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły przychody reklamowe publicznej Jedynki i Trójki, a spadki jako jedyne zanotowały dwie rozgłośnie regionalne Eski.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych we wrześniu br. zwiększyły się w skali roku o 20,6 proc. bez autopromocji, a o 21,3 proc. - licząc z autopromocją. Natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 55,1 proc.
>>> Eska liderem, zyskują rozgłośnie regionalne PR i Złote Przeboje
Z czołowych stacji największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły rozgłośnie Polskiego Radia: Trójka - 73,1 proc., oraz Jedynka - 46,7 proc. Liderujące w zestawieniu RMF FM (Grupa RMF) zarobiło z reklam 34,2 proc. więcej, TOK FM (Agora) - 17,7 proc. więcej, a Radio ZET (Eurozet) - 12,6 proc. więcej. Nieznacznie wyższe przychody z reklam niż rok wcześniej osiągnęły też Eska Poznań - o 4,6 proc. i Eska Łódź (obie stacje należą do Grupy Radiowej Time) - o 3,5 proc., oraz Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 2,7 proc.
Z drugiej strony wpływy reklamowe Eski Warszawa zmniejszyły się w skali roku o 6,5 proc., a Eski Wrocław (obie stacje: Grupa Radiowa Time) - o 0,8 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
IX.2011 | IX.2010 | |
RMF FM | 87 646 155 zł | 65 303 810 zł |
Radio ZET | 47 801 290 zł | 42 430 176 zł |
Program III Polskiego Radia | 12 387 390 zł | 7 154 810 zł |
Eska Warszawa | 5 463 950 zł | 5 840 990 zł |
Eska Wrocław | 5 259 502 zł | 5 304 062 zł |
Program I Polskiego Radia | 4 667 650 zł | 3 182 215 zł |
Eska Poznań | 4 602 158 zł | 4 401 008 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 3 976 145 zł | 3 865 482 zł |
TOK FM | 3 972 170 zł | 3 374 690 zł |
Eska Łódź | 3 304 468 zł | 3 192 610 zł |
monitorowane stacje razem | 279 238 669 zł | 231 450 565 zł |
monitorowane tytuły stacje - z autopromocją | 286 127 793 zł | 235 890 654 zł |
monitorowane tytuły stacje - autopromocja | 6 889 124 zł | 4 440 089 zł |
Dołącz do dyskusji: Rosną wpływy reklamowe radia - najbardziej Jedynki i Trójki (TOP10)
Chyba to dowód, że propozycja programowa beznadziejna. Czy tak?