Roślinne kiełbaski Garden Gourmet od marca w ofercie Nestle
Koncern Nestle zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży na 11 rynkach w Europie i w Stanach Zjednoczonych roślinnych kiełbasek. Sprzedawane pod marką Garden Gourmet produkty zawierają soję, buraki, marchew, papryką oraz olej rzepakowy i kokosowy.
W Europie sprzedawane będą od marca br. w dwóch wariantach - klasycznej kiełbaski oraz chorizo. Dostępne będą w Austrii, Belgii, Niemczech, Holandii, Norwegii, Szwecji i Szwajcarii. Z kolei w Finlandii, Danii, Czechach, we Włoszech i na Islandii oraz w Wielkiej Brytanii będą oferowane w branży gastronomicznej. W kwietniu z kolei roślinne kiełbaski trafią na rynek Stanów Zjednoczonych. Tam sprzedawane będą pod marką Sweet Earth. Te powstają na bazie białka grochu, dostępne będą w trzech wariantach - Habanero Cheddar (z ostrą papryczką i serem), Asian Ginger Scallion (w stylu azjatyckim z imbirem i szczypiorem) oraz Chik’n Apple (o smaku kurczaka i jabłka).
- Te roślinne kiełbaski mają smak i teksturę prawdziwej kiełbasy, są soczyste i kruche - twierdzi Wayne England, szef branży spożywczej Nestlé. - Można je przygotowywać w dowolny sposób, w tym grillować, piec lub smażyć na patelni - dodał.
Kiełbaski Garden Gourmet powstają na bazie soi, buraków, marchwi, papryki, oleju rzepakowego i kokosowego. Zawierają po 13 gramów białka roślinnego, mają 40 proc. mniej tłuszczu od kiełbasy wieprzowej, nie zawierają cholesterolu.
Nestle podaje, że w porównaniu z kiełbasą wieprzową wyprodukowanie kiełbasy sojowej przyczynia się do emisji o 90 proc. mniejszej ilości dwutlenku węgla, pochłania 90 proc. wody i wymaga 80 proc. mniej ziemi uprawnej. Również opakowania tych produktów zaprojektowano tak, by nadawały się w pełni do recyklingu.
Dołącz do dyskusji: Roślinne kiełbaski Garden Gourmet od marca w ofercie Nestle