Rodzina Forbesów sprzedała magazyn „Forbes” azjatyckim inwestorom
Należąca do rodziny Forbesów spółka Forbes Media, wydawca magazynu „Forbes”, poinformowała o sprzedaży większości swoich udziałów grupie Integrated Whale Media Investments. Wartości transakcji nie podano, a w firmie i piśmie nie nastąpią na razie żadne zmiany.
Grupa Integrated Whale Media Investments przejmie większościowe udziały Forbes Media do końca br. Nie podano, jaką konkretnie część kupi ani ile za to zapłaci. Wiadomo, że sprzedane zostaną wszystkie udziały firmy (45 proc.) należące dotychczas do funduszu Elevation Partners.
Rodzina Forbesów ma natomiast pozostać znaczącym udziałowcem Forbes Media i być zaangażowana w zarządzanie i rozwój firmy. Z kolei Integrated Whale Media Investments będzie odpowiadać m.in. za dalsze finansowanie działalności spółki. Nowy właściciel zapowiada, że poszerzy jej zasięg działania o nowe rynki.
Przypomnijmy, że Forbes Media została wystawiona na sprzedaż przez rodzinę Forbesów w listopadzie ub.r. (przeczytaj o tym więcej). W styczniu br. pojawiły się informacje, że kupnem spółki jest zainteresowany niemiecki koncern Axel Springer (więcej o tym).
Przejmująca Forbes Media spółka Integrated Whale Media Investments to założona niedawno w Hong Kongu międzynarodowa grupa inwestycyjna. Zarządza nią azjatycka firma Integrated Asset Management specjalizująca się w inwestycjach w branże telekomunikacji, finansów i technologii. Innym znaczącym udziałowcem spółki jest Wayne Hsieh, współzałożyciel azjatyckiego potentata komputerowego Asustek Computer, produkującego urządzenia marki Asus.
Forbes Media w komunikacie o transakcji podkreśla, że w ub.r. była rentowna, notując najlepszy wynik finansowy od sześciu lat. Po przejęciu nadal będzie osobną firmą, z centralą w Stanach Zjednoczonych. Przewodniczący rady nadzorczej spółki i redaktorem naczelnym „Forbesa” pozostanie Steve Forbes, prezydentem i CEO - Mike Perlis, natomiast działalnością firmy w Azji nadal kierować będzie Will Adamopoulos.
Według nieoficjalnych doniesień „Bloomberga” i „Wall Street Journal”, Forbes Media wyceniała swoje całościowe udziały na ok. 400-500 mln dolarów. Jednak niektórzy analitycy twierdzili, że spółka może mieć problemy z otrzymaniem ofert opiewających na połowę tej kwoty.
W efekcie transakcji rodzina Forbesów po prawie stu latach straci kontrolę nad swoją spółką („Forbes” został założony w 1917 roku przez B.C. Forbesa). Obecnie Forbes Media zarządza magazynami „Forbes” i „ForbesLife” (mającymi 36 edycji lokalnych wydawanych w 63 krajach), serwisem Forbes.com (z 24 wersjami w różnych krajach), a także organizuje konferencje i zarządza marką Forbes na potrzeby licencji w różnych branżach. Na wrzesień br. firma zapowiada start serwisu ForbesLife.com.
Polską edycję „Forbesa” wydaje Ringier Axel Springer Polska - w kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem magazynu wynosiła 22 329 egz. (według ZKDP - zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Rodzina Forbesów sprzedała magazyn „Forbes” azjatyckim inwestorom