Reklama tv o 8 proc. w górę. TVN przed Polsatem, TV Puls z dużym wzrostem (TOP10)
W lutym br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 8,4 proc. więcej niż przed rokiem. TVN wyprzedził pod względem przychodów Polsat, a duże wzrosty zanotowały TV Puls, TVP 2, TV 4 i Disney Channel.
Z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe TVN (bez autopromocji) były w lutym br. o 16,5 proc. wyższe niż rok wcześniej, a Polsatu - o 4,6 proc. Wpływy TVP 1 zmalały o 5,3 proc., a TVP 2 - wzrosły aż o 28,2 proc.
Cennikowe przychody czterech największych kanałów wyniosły w sumie 637,8 mln zł, o 9,7 proc. więcej niż przed rokiem. Stanowiły 64,2 proc. wpływów wszystkich stacji, o 0,7 pkt proc. więcej niż w lutym ub.r.
>>> Spadły udziały głównych stacji telewizyjnych, TVP1 liderem
Wśród pozostałych kanałów największy wzrost cennikowych przychodów reklamowych - 44,6 proc. - zanotowała TV Puls. TV 4 zarobiła więcej o 24,3 proc., a Disney Channel - o 23,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Za to wpływy reklamowe AXN spadły w skali roku o 17,7 proc., a TVN 24 - o 7,3 proc.
>>> Duży wzrost stacji informacyjnych, TVP1 zdecydowanym liderem
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | II.2013 | II.2012 |
TVN | 218 299 545 zł | 187 402 517 zł |
Polsat | 200 893 932 zł | 192 093 200 zł |
TVP 1 | 115 255 924 zł | 121 722 525 zł |
TVP 2 | 103 379 121 zł | 80 640 857 zł |
Discovery Channel | 30 291 020 zł | 30 133 430 zł |
TV 4 | 25 950 080 zł | 20 882 975 zł |
AXN | 25 684 085 zł | 31 212 115 zł |
TV Puls | 23 430 079 zł | 16 200 090 zł |
Disney Channel | 22 042 110 zł | 17 823 665 zł |
TVN 24 | 20 417 828 zł | 22 025 540 zł |
monitorowane stacje razem | 993 935 498 zł | 916 566 172 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama tv o 8 proc. w górę. TVN przed Polsatem, TV Puls z dużym wzrostem (TOP10)