RECMA: Starcom i Mediacom liderami domów mediowych w Polsce, globalnie Carat (ranking)
Sieć domów mediowych Carat (należy do Dentsu Aegis Network) jest globalnym liderem wśród domów mediowych, a Starcom i Mediacom prowadzą w Polsce według najnowszego rankingu Research Company Evaluating the Media Agency Industry (RECMA).
RECMA dwa razy w roku publikuje raport dotyczący m.in. skuteczności biznesowej domów mediowych na świecie. W tym roku opublikowała go już latem. Obecnie prezentuje wyniki 14 edycji rankingu „Network Diagnostic - Qualitative Evaluations”. To jakościowa ocena konkurencyjności agencji na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym.
W rankingu globalnym, podobnie jak rok temu, pierwsze miejsce zajmuje sieć Carat z 2086 punktami. Wiceliderem jest Mediacom, który zebrał 1881 punktów, a trzecie miejsce na podium należy do OMD z 1757 punktami.
W rankingu lokalnym, obejmującym rynek polski i 17 agencji mediowych liderami są Starcom (Publicis Media) i Mediacom - oba zebrały po 20 pkt. Drugie miejsce zajmuje Zenith, który ma 16 punktów. Z kolei trzecia lokata przypadła domom mediowym MEC i Carat - każdy z nich ma po 13 punktów
Aktualny raport RECMA oparto na badaniu 659 agencji mediowych z 43 krajów. Ocena przygotowywana jest na podstawie danych z samych domów mediowych, firm badawczych i konsultingowych oraz monitoringu prasy branżowej. Przy ocenie brane pod uwagę jest, w zależności od rynku, od 16 do 19 kryteriów - są to m.in. liczba straconych i pozyskanych budżetów, dynamika wzrostu oraz zaangażowanie w prace dla klientów.
Dołącz do dyskusji: RECMA: Starcom i Mediacom liderami domów mediowych w Polsce, globalnie Carat (ranking)