SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Raport z Facebooka: coraz niższe zaangażowanie na fanpage’ach, słabe marki prasowe

W grudniu na polskich fanpage’ach facebookowych średnie zaangażowanie użytkowników było niższe niż we wcześniejszych miesiącach. 10 największych stron zyskało prawie tylu fanów, ile ma 10 czołowych fanpage’y tytułów prasowych.

Według raportu portalu Wirtualnemedia.pl i CatNapoleon.com tylko w grudniu 10 najliczniejszych polskich fanpage’y zdobyło łącznie ponad 566 tys. nowych użytkowników. Tymczasem 10 czołowych stron z kategorii prasa na koniec grudnia miało w sumie tylko niewiele więcej, bo 719,6 tys. fanów.

Wśród tytułów prasowych po ponad 100 tys. fanów mają tylko „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”. Na koniec roku „GW” jeszcze wyprzedzała pod tym względem tabloid, ale na początku stycznia została przez niego prześcignięta. Duży odpływ użytkowników zanotował fanpage „Uważam Rze”, co wynikało ze zmian personalnych w redakcji pisma. Wcześniej podobna sytuacja miała miejsce na fanpage’u „Przekroju”.

>>> Prawie 10 mln użytkowników Facebooka w Polsce. Demotywatory tuż przed Sercem i Rozumem

Średni wskaźnik zaangażowania użytkowników na fanpage’ach analizowanych przez CatNapoleon.com wyniósł w grudniu 12,02. To o 0,4 mniej niż w listopadzie, a o 1,7 mniej niż w październiku. Przy czym grudniowy spadek jest w pewnym stopniu naturalny, w związku z rzadszym korzystaniem z Facebooka w okresie świątecznym.

 

Dołącz do dyskusji: Raport z Facebooka: coraz niższe zaangażowanie na fanpage’ach, słabe marki prasowe

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plaks
zdajecie sobie sprawe z tego ze nie da sie tego wygodnie czytac?
odpowiedź
User
mati
Kto by tam chciał płacić za sponsorowane posty...
odpowiedź
User
jan
Żeby coś komentować, albo lubić, to trzeba jeszcze mieć co
odpowiedź