Avon i Feminoteka we wspólnej kampanii przeciwko przemocy wobec kobiet
Pod hasłem „PrzeMOC wobec KOBIET. Skreśl niepotrzebne” wystartowała ogólnopolska kampania firmy Avon i fundacji Feminoteka. Jej bohaterkami są kobiety, które odnalazły w sobie moc i wydostały się z przemocowej sytuacji. Akcję przygotowały Today, Graffiti Films i Five Media.
W ankiecie „Violence against women and girls” przeprowadzonej wśród 14400 kobiet z 15 krajów tylko 61% proc. respondentek zadeklarowało, że czuje się bezpiecznie w swojej społeczności.
25 listopada w ramach światowej akcji „16 dni przeciw przemocy ze względu na płeć” fundacja Feminoteka i firma Avon wystartowały ze wspólną kampanią „PrzeMOC wobec KOBIET. Skreśl niepotrzebne”, w ramach której wspierają kobiety, i pokazują, że reagowania na przemoc nie należy się bać.
- Start kampanii „PrzeMOC wobec KOBIET. Skreśl niepotrzebne” to dla fundacji Feminoteka początek ważnego rozdziału. Od teraz będziemy mogły wspierać kobiety z doświadczeniem przemocy w znacznie szerszym wymiarze. Będzie to możliwe nie tylko dzięki wydłużonym godzinom pracy naszego numeru wsparcia, ale również aplikacji Avon Alert, z której kobiety mogą korzystać zawsze, kiedy tego potrzebują. Jestem przekonana, że te dwa narzędzia pozwolą uzyskać profesjonalną pomoc i odbudować poczucie mocy i odwagi wielu kobiet - podkreśliła Joanna Piotrowska, prezeska fundacji Feminoteka.
Avon Alert na pomoc kobietom
Aplikacja Avon Alert umożliwia szybki kontakt z telefonem wsparcia Feminoteki, który zapewnia bezpłatną, profesjonalną pomoc ofiarom i świadkom wszelkich rodzajów przemocy (tel. 888-88-33-88, czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00). Aplikacja daje również możliwość dyskretnego wezwania pomocy w formie tekstowej.
W aplikacji znajduje się także moduł edukacyjny, dzięki któremu można dowiedzieć się, co jest przemocą i jak sobie z nią radzić, oraz specjalny chat-bot, do którego można zwrócić się o pomoc 24 godziny na dobę.
Aplikacja Avon Alert jest dostępna na stronach internetowych Avon i Fundacji Feminoteka.
„Przemoc wobec kobiet. Skreśl niepotrzebne”
Spot promujący kampanię można obejrzeć w internecie. Jego bohaterki łączy ta sama trauma wynikającą z doświadczonej przemocy. W spocie słyszymy i widzimy sformułowania będące częstą reakcją pokrzywdzonych lub świadków. To zdania, które są wyrazem strachu przed ujawnieniem prawdy otoczeniu, m.in „nie chcę, żeby ktoś się o tym dowiedział” czy „to nie jego wina”.
Ostatecznie bohaterki wspólnie znajdują w sobie moc – skreślają partykułę „nie” we wcześniej pojawiających się zdaniach, symbolicznie uwalniając się od doświadczonej krzywdy. Stąd też hasło kampanii, w którym skreślenie tego, co niepotrzebne, eliminuje przemoc i pokazuje moc kobiet.
Kampanię wspierają Ambasadorki Piękna Avon, które rozwijają się zawodowo w firmie - łącznie to ponad 200 tysięcy Polek. Wezmą one udział szkoleniach z ekspertkami Feminoteki w zakresie rozpoznawania przemocy i wspierania kobiet dotkniętych przemocą. Ambasadorki Piękna Avon można zobaczyć również w materiałach promocyjnych kampanii, w tym na głównym plakacie akcji.
Za koncepcję i kreację kampanii oraz działania PR odpowiedzialna jest agencja Today. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Graffiti Films, a planowanie i zakup mediów zrealizowało Five Media.
Kampanię swoim honorowym patronatem objęli prezydenci miast Warszawy, Wrocławia, Łodzi i Poznania oraz Rzecznik Praw Obywatelskich.
Dołącz do dyskusji: Avon i Feminoteka we wspólnej kampanii przeciwko przemocy wobec kobiet