SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prawie co drugi Polak nie potrafi wymienić żadnego sponsora Euro 2012

Prawie połowa Polaków w wieku 15–50 lat nie jest w stanie spontanicznie wymienić żadnego sponsora Euro 2012 - wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.

Co więcej, respondenci, którzy wskazywali przynajmniej jedną markę wspierającą to wydarzenie często mylili oficjalnych sponsorów mistrzostw z firmami wykorzystującymi motywy piłki nożnej w komunikacji marketingowej.

Na pytanie o znajomość oficjalnych sponsorów turnieju ankietowani poza najczęściej wymienianą Coca-Colą wskazywali także na Biedronkę (czyli sponsora reprezentacji, a nie Euro 2012), która zajęła drugie miejsce w zestawieniu. Na trzeciej pozycji uplasował się Wedel.

Polacy częściej w gronie firm oficjalnie wspierających piłkarskie mistrzostwa wymieniali Warkę (sponsor reprezentacji narodowej - 4. miejsce), niż Carlsberga - faktycznego sponsora Euro, który znalazł się na 6. pozycji w badaniu.

W zestawieniu brakuje przede wszystkim takich marek jak Continental, Canon, Bank Pekao SA, Sharp i Kia. To oficjalni sponsorzy Euro 2012, którzy byli wymieniani spontanicznie przez mniej niż 1% badanych.

Badanie „Monitoring reklam na Euro 2012” realizowane jest metodą ilościową na losowej próbie reprezentatywnej Polaków w wieku 15-50 lat z wykorzystaniem techniki CAWI, a jego schemat zakłada przeprowadzenie łącznie 8 pomiarów w odstępach dwutygodniowych do zakończenia Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Badanie obejmuje także szczegółową ocenę kampanii reklamowych.

Dołącz do dyskusji: Prawie co drugi Polak nie potrafi wymienić żadnego sponsora Euro 2012

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
ja stawiam na Biedronke /na tirach maja info/
i coca-cola / zapamietalem te ohydna reklama/
0 0
odpowiedź
User
Księgowy
I bardzo dobrze! Niech Polacy się lepiej samiruszająniżpiłkę nożna w Tivi oglądają i by jeszczewciskać im reklamy chipsów, coca coli i batonów Mars na odchudzanie i zdrowy tryb życia. Skandal, że pieniądze podatknikó idą na igrzyska próżności i głupoty zamiast żłobki budować i dofinansowywać szpitale!
0 0
odpowiedź
User
pwck
A kogo to obchodzi poza specami od reklamy, którzy tym żyją!
0 0
odpowiedź