Ponad 100 tysięcy nośników outdoorowych
Jak wynika z raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej na dzień30 czerwca 2006 roku było w Polsce 104 892 nośników outdoorowych.
Poniższe zestawienie pokazuje szczegółowe liczby nośników wposzczególnych kategoriach według stanu na dzień 30 czerwca 2007roku:
Nośnikreklamy | Ogólna liczbanośników 30.06.2007r. |
Standardowe 12m˛ | 30.880 |
Frontlight 6 x 3m | 10.462 |
Frontlight 12 x 3m | 718 |
Frontlight 12 x 4m | 644 |
Nośniki małegoformatu | 37.942 |
Pozostałenośniki | 1.103 |
CLP | 21.063 |
Backlight 6 x 3m | 1.026 |
Backlight 8 x 4m | 222 |
Backlight scroll 9m˛ | 750 |
Pozostałe nośnikipodświetlane | 82 |
Łączna liczbanośników | 104.892 |
Ogólna liczba nośników reklamy w Polsce nadal oscyluje wokółliczby stu tysięcy. Jest ona nieco wyższa, aniżeli na koniec 2006roku, ponieważ w zestawieniu IGRZ znalazły się po raz pierwszynośniki firm: BP Media z firmami z grupy, Ruch S.A. orazWarexpo.
- Obserwujemy wyraźną tendencję zmniejszania powierzchnireklamowych na standardowych tablicach plakatowych w formacie 12m2. Rośnie zaś liczba nośników średnich w formacie powierzchniekspozycyjnej 18 m2. Nie jest to jednak prosta zamiana nośnik zanośnik, bowiem liczba standardowych tablic zmniejsza się szybciej,aniżeli rośnie nośników średnich. Sytuacja ta jest wynikiem potrzebrynku reklamowego i poprawy standardów na polskim rynku outdooru.Nośniki standardowe 12 m2 pozostają nadal głównymi dla regularnychkampanii reklamowych - informuje Lech Kaczoń, Prezes IGRZ.
- Zastój obserwujemy w zakresie rozwoju nośników typu clp, alepowiększenie liczby tych atrakcyjnych ekspozycji, zwłaszcza wcentrach miast, jest zależne od inicjatyw władz samorządowych,które stwarzają warunki dla tychże nośników. Są jednak zapowiedzi,jak na przykład w Warszawie, że będą organizowane jeszcze w tymroku konkursy na wyposażenie niektórych miast właśnie w nośnikiclp, będące jednym z podstawowych elementów mebli miejskich.
Od ubiegłego roku relatywnie szybko rozwijają się nośniki typuscroll (ze zmienną liczbą powierzchni ekspozycyjnych). Ich dalszyrozwój warunkowany jest postępowaniem Zarządu Dróg Miejskich wWarszawie, który w tej chwili ogranicza liczbę nośników w pasiedrogi, ale jesienią tego roku ma wrócić do udzielania nowychzezwoleń w wybranych przez siebie miejscach na tereniestolicy.
Liczbowo zwiększyła się dostępność na nośnikach wielkiego formatu(36 i 48 m2). Nie będą one jednak rozwijać się żywiołowo z dwóchpowodów: dostępności atrakcyjnych miejsc oraz swojej wyjątkowejwartości, która jest tylko wtedy cenna, gdy nośniki te sąusytuowane wyłącznie w najlepszych dla nich miejscach (jak to jestw tej chwili).
Liczba backlightów 6 x 3 oraz 8 x 4 wzrosła nieznacznie. Ichsprzedaż pozostała nadal atrakcyjna. Komentarz podobny, jak wwypadku wielkiego formatu - dodaje Lech Kaczoń.
Główni właściciele nośników reklamy w Polsce w poszczególnychkategoriach (i formatach powierzchni ekspozycyjnych) wraz z ichstanem posiadania w dniu 30.06.2007 roku:
Standardowe 12 m˛ | 30.06.07 | Udział w rynku |
Ströer out of homemedia | 13,87 | 44,93% |
AMSS.A. | 11,29 | 36,56% |
Clear ChannelPoland * | 3,45 | 11,17% |
Inne | 2,27 | 7,34% |
Łącznie | 30,88 | 100,00% |
* Clear Channel Poland posiada w tej kategorii nośniki formatu400 x 300 cm, podczas gdy pozostałe firmy w formacie 504 x 238cm. | ||
Frontlight 6 x 3 m | 30.06.07 | Udział wrynku |
CityboardMedia | 3,86 | 36,85% |
Ströer out of homemedia | 2,64 | 25,27% |
News OutdoorPoland | 2,4 | 22,97% |
Clear ChannelPoland | 1,43 | 13,64% |
Inne | 133 | 1,27% |
Łącznie | 10,46 | 100,00% |
Frontlight 12 x 3 m | 30.06.07 | Udział wrynku |
News OutdoorPoland | 630 | 87,74% |
Supersigns | 61 | 8,50% |
Inne | 27 | 3,76% |
Łącznie | 718 | 100,00% |
Frontlight 12 x 4 m | 30.06.07 | Udział wrynku |
CityboardMedia | 521 | 80,90% |
News OutdoorPoland | 62 | 9,63% |
BPMedia | 31 | 4,81% |
AMSS.A. | 27 | 4,19% |
Ströer out of homemedia | 3 | 0,47% |
Łącznie | 644 | 100,00% |
Nośniki małego formatu | 30.06.07 | Udział wrynku |
AMSS.A. | 25,23 | 66,49% |
MiniMedia | 7,64 | 20,13% |
Clear ChannelPoland | 2,48 | 6,55% |
RuchS.A. | 1,89 | 4,98% |
Inne | 701 | 1,85% |
Łącznie | 37,94 | 100,00% |
CLP | 30.06.07 | Udział wrynku |
AMSS.A. | 11,39 | 54,09% |
Clear ChannelPoland | 6,17 | 29,30% |
RuchS.A. | 2,19 | 10,38% |
BusinessConsulting | 996 | 4,73% |
Inne | 315 | 1,50% |
Łącznie | 21,06 | 100,00% |
Backlight 6 x 3 m | 30.06.07 | Udział wrynku |
AMSS.A. | 1,02 | 99,80% |
Clear ChannelPoland | 2 | 0,20% |
Łącznie | 1,03 | 100,00% |
Backlight 8 x 4 m | 30.06.07 | Udział wrynku |
AMSS.A. | 90 | 40,54% |
Clear ChannelPoland | 70 | 31,53% |
Gigaboard | 39 | 17,57% |
Ströer out of homemedia | 23 | 10,36% |
Łącznie | 222 | 100,00% |
Backlight scroll 9 m˛ | 30.06.07 | Udział wrynku |
AMSS.A. | 534 | 71,20% |
Ströer out of homemedia | 216 | 28,80% |
Łącznie | 750 | 100,00% |
Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki (ze wszystkimipodmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear ChannelPoland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raportzawiera także dane firm: Apro, euroAWK, BP Media (wraz z podmiotamiz grupy), Business Consulting, Diam, Gigaboard Polska, Globart,Mini Media/Publiprox, Schulz Media, Supersigns, Warexpo oraz RuchS.A.
Dołącz do dyskusji: Ponad 100 tysięcy nośników outdoorowych