Polskie firmy o zakupach grupowych: współpraca z nimi największą wadą
Ponad 70 proc. polskich firm, które umieściły oferty w serwisach zakupów grupowych, chciałoby powtórzyć taką promocję. Przy czym jedna czwarta źle ocenia współpracę z przedstawicielami portali social shoppingowych.
Z badania przeprowadzonego przez przez GoDealla.pl wynika, że dla polskich firm najważniejszym źródłem informacji o serwisach zakupów grupowych są reklamy. Mniejsze znaczenie mają rekomendacje i bezpośrednie kontakty z przedstawicielami portali.
72 proc. firm, które zdecydowały się umieścić swoje oferty w serwisach social shoppingowych, chętnie zrobiłoby to jeszcze raz. Niezainteresowane powtórzeniem takiej promocji jest co piąte przedsiębiorstwo.
Jednym z powodów negatywnej decyzji jest przekonanie, że tego typu forma promocji okazała się dobra jako jednorazowe działanie, np. wspierające nowy produkt lub usługę. Inne ze sceptycznie nastawionych firm twierdziły, że ruch wygenerowany przez zamieszczenie ok. 50-procentowej zniżki okazał się na tyle wystarczający, że w najbliższym czasie nie potrzebują dodatkowo stymulować popytu. Pozostałe z tej grupy uznały, że klienci, którzy skorzystali z rabatów, „to nie ten target”.
Prawie dwie trzecie firm promujących się w serwisach zakupów grupowych uważa, że to efektywniejsze działanie marketingowe niż tradycyjne reklamy ATL i BTL.
Prawie połowa firm, które pozyskały klientów dzięki serwisom zakupów grupowych, podjęły działania, aby ich zatrzymać u siebie. Najczęściej oferowane były kolejne rabaty.
Aż 26 proc. firm promujących się przez social shopping źle ocenia współpracę z serwisami zakupów grupowych. Najczęściej przedsiębiorcy skarżyli się, że przedstawiciele tych portali nie potrafili jasno przekazać zasad i warunków współpracy oraz niewystarczająco dobrze doradzali, jak skonfigurować ofertę (np. nie informowali o limitach na jedno konto użytkownika), przez co część firm czuła się celowo wprowadzona w błąd poprzez niedoinformowanie. Ponadto pojawiły się narzekania na mało precyzyjne zapisy w umowach.
Badanie w formie anonimowych ankiet telefonicznych zostało przeprowadzono przez GoDealla.pl, portal agregujący lokalne zniżki i oferty zakupów grupowych. Sondaż realizowany od 19 do 23 maja objął 97 losowo wybranych polskich firm z wielu branż, które w ostatnich 3 miesiącach wystawiły produkt lub usługę w jednym z serwisów zakupów grupowych.
Dołącz do dyskusji: Polskie firmy o zakupach grupowych: współpraca z nimi największą wadą