Polsat SuperHit Festiwal stracił 300 tys. widzów. Hitem kabarety
Drugą edycję Polsat SuperHit Festiwalu oglądało średnio 2,24 mln widzów, o 300 tys. mniej widzów niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 17,77 mln zł.
SuperHit Festiwal na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 27 do 29 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 2,24 mln widzów, co przełożyło się na 20,53 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Widownia festiwalu rosła z dnia na dzień. Pierwszy dzień imprezy śledziło 1,63 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 15,88 proc. i 15,54 proc. udziału.
Drugi dzień festiwalu, gdy w Operze Leśnej odbywały się dwa koncerty - „Radiowy przebój roku” oraz „Czterdziestka Zbigniewa Wodeckiego”, oglądało średnio 1,82 mln widzów przy udziałach na poziomie 16,97 proc. i 16,09 proc.
Zdecydowanie największą popularnością cieszyły się niedzielne kabarety. Transmisja tych występów zgromadziła 3,36 mln widzów (odpowiednio 28,46 proc. i 29,33 proc. udziału).
Widownia poszczególnych dni festiwalu
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
Data |
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR % |
27-05-2016 |
1 627 350 |
15,88% |
657 917 |
15,54% |
28-05-2016 |
1 821 480 |
16,97% |
726 384 |
16,09% |
29-05-2016 |
3 357 059 |
28,46% |
1 479 334 |
29,33% |
Średnio: |
2 237 485 |
20,53% |
939 709 |
20,50% |
SuperHit Festiwal miał o 300 tys. widzów mniej niż pierwsza edycja muzycznego wydarzenia, którą rok temu (tj. w okresie od 29 do 31 maja ub.r.) śledziło średnio 2,54 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 21,49 proc. i 21 proc.
Polsat w czasie transmisji z festiwalu był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 12,89 proc. zajęła TVP1, trzecia była stacja TVN (8,72 proc.), a czwarta - TVP2 (6,01 proc.). Polsat wygrał z konkurencją również w grupie komercyjnej. Na drugim miejscu uplasował się tutaj TVN, a dalsze miejsca zajęły: Jedynka i Dwójka.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji imprezy
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
Polsat - Polsat SuperHit Festiwal |
2 237 485 |
20,53% |
939 709 |
20,50% |
TVP1 |
1 404 760 |
12,89% |
510 559 |
11,14% |
TVN |
950 630 |
8,72% |
571 443 |
12,47% |
TVP2 |
655 042 |
6,01% |
237 782 |
5,19% |
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 17,77 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal z reklam przyniósł 14,13 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Polsat SuperHit Festiwal w ubiegłym roku zastąpił organizowany przez 12 lat Sopot TOPtrendy Festiwal. Władze stacji uznały, że formuła imprezy powinna obejmować nie tylko sprzedaż płyt, ale i częstotliwość odtwarzania utworów w radio.
Dodajmy, że ostatnią edycję Sopot TOPtrendy Festiwalu w 2014 roku śledziło średnio w Polsacie 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wyniósł odpowiednio 21,76 proc. i 24,36 proc.
Oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwalu i Polsat SuperHit Festiwal rok po roku
Impreza |
Rok |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR% |
SHR % |
||
Sopot TOPtrendy Festiwal |
2003 |
1 890 998 |
17,07% |
19,65% |
2004 |
1 424 122 |
13,53% |
14,74% |
|
2005 |
2 351 697 |
22,55% |
27,25% |
|
2006 |
2 374 237 |
21,31% |
24,99% |
|
2007 |
2 219 808 |
20,72% |
22,86% |
|
2008 |
2 561 147 |
25,95% |
27,97% |
|
2009 |
2 836 924 |
27,39% |
28,01% |
|
2010 |
2 304 645 |
20,22% |
22,63% |
|
2011 |
2 572 739 |
23,52% |
26,17% |
|
2012 |
2 716 381 |
24,02% |
26,90% |
|
2013 |
2 304 427 |
21,32% |
22,87% |
|
2014 |
2 622 269 |
21,76% |
24,36% |
|
Polsat SuperHit Festiwal |
2015 |
2 538 228 |
21,49% |
21,00% |
2016 |
2 237 485 |
20,53% |
20,50% |
W kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.
Dołącz do dyskusji: Polsat SuperHit Festiwal stracił 300 tys. widzów. Hitem kabarety