Polo TV na czele kanałów muzycznych, zyskuje MTV Polska
W czerwcu br. nowym liderem oglądalności wśród stacji muzycznych zostało Polo TV. Największym wzrostem pochwalić się mógł kanał iTV, a po raz pierwszy od wielu miesięcy wzrost zanotował kanał MTV Polska.
Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w czerwcu 2013 roku wyniósł 0,77 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 107,2 proc. Stacja ta nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował miejsce czwarte.
Drugie miejsce należało do Eski TV, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 83,6 proc. i ostatecznie wyniósł 0,73 proc. Stacja ta również dostępna jest naziemnie na MUX-1.
Z kolei na ostatnie miejsce podium w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w czerwcu br. zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 42,6 proc. do poziomu 0,27 proc.
Natomiast z miejsca trzeciego na czwarte spadł kanał 4fun.tv. W zeszłym miesiącu jego wynik wyniósł 0,24 proc. po spadku o 34,9 proc.
Na siódmej pozycji znalazła się nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,04 proc.
Z kolei największym wzrostem pochwalić się mógł zajmujący miejsce piąte kanał ITV, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 136,3 proc. do 0,19 proc.
Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po wzroście o 5,5 proc. wyniósł 0,12 proc. Kanał ten zanotował wzrost oglądalności po raz pierwszy od bardzo wielu miesięcy.
Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu br. Zasięg techniczny AXN Spin wynosi ponadto 13,9 proc. gospodarstw domowych i jest znacznie mniejszy od zasięgu MTV Polska (50,6 proc.).
czerwiec |
wszyscy 4+ |
|||
2012 |
2013 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
Polo TV |
21 182 |
0,373 |
41 875 |
0,773 |
Eska TV |
22 494 |
0,396 |
39 405 |
0,727 |
VIVA Polska |
26 645 |
0,469 |
14 567 |
0,269 |
4fun.tv |
21 297 |
0,375 |
13 230 |
0,244 |
ITV |
4 550 |
0,080 |
10 257 |
0,189 |
TV.DISCO |
5 081 |
0,090 |
4 919 |
0,091 |
Stars.tv |
- |
- |
2 255 |
0,042 |
VH 1 |
2 701 |
0,048 |
1 867 |
0,034 |
Rebel.tv |
1 467 |
0,026 |
1 803 |
0,033 |
Kino Polska Muzyka |
1 738 |
0,031 |
726 |
0,013 |
Wirtualnemedia.pl |
||||
MTV Polska |
6 266 |
0,110 |
6 273 |
0,116 |
AXN Spin |
- |
- |
711 |
0,013 |
Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem w czerwcu br. została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca trzeciego. Jej udział wzrósł tutaj o 121,1 proc. do poziomu 2,25 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1,65 proc. udziału, do góry o 182,9 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do kanału Viva Polska, który rok temu był liderem (1,05 proc., - 10,8 proc.).
Największym wzrostem w tym ujęciu (aż o 346,9 proc.) pochwalić się mógł kanał Rbl.tv. Z kolei najwięcej straciła stacja 4fun.tv - było to 33,8 proc.
W tej grupie widzów udział MTV Polska w zeszłym miesiącu poszedł do góry aż o 41,72 proc. i wyniósł 0,43 proc.
- Na niesamowicie konkurencyjnym polskim rynku TV, każdy wzrost cieszy. Szczególnie gdy wydaje się być rezultatem kampanii marketingowej. Ostatnie działania MTV Polska skierowane do widzów w przedziale wiekowym 13-24 zaowocowały wzrostem udziału w tej grupie. To o tę wyjątkowo wymagającą i mobilną widownię walczy MTV - komentuje wyniki Jerzy Dzięgielewski, szef MTV Polska.
czerwiec |
wszyscy 13-29 |
|||
2012 |
2013 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
Eska TV |
9 143 |
1,017 |
16 249 |
2,249 |
Polo TV |
5 250 |
0,584 |
11 936 |
1,652 |
VIVA Polska |
10 610 |
1,180 |
7 597 |
1,052 |
4fun.tv |
10 387 |
1,155 |
5 525 |
0,765 |
ITV |
1 051 |
0,117 |
2 290 |
0,317 |
TV.DISCO |
1 450 |
0,161 |
1 939 |
0,268 |
Rebel.tv |
288 |
0,032 |
1 034 |
0,143 |
VH 1 |
925 |
0,103 |
550 |
0,076 |
Stars.tv |
- |
- |
223 |
0,031 |
Kino Polska Muzyka |
27 |
0,003 |
39 |
0,005 |
Wirtualnemedia.pl |
||||
MTV Polska |
2 716 |
0,302 |
3 093 |
0,428 |
AXN Spin |
- |
- |
362 |
0,050 |
Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w czerwcu 2013 roku był program „Weekend z dr. Albanem”, który na antenie Polo TV obejrzało 206 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż osiem lokat. Dwa miejsca przypadły programom z oferty Eski TV.
Raport top programów |
wszyscy 4+ |
||
Program |
Stacja |
AMR |
SHR % |
WEEKEND Z DR. ALBANEM /PROG.MUZ.POL./ |
Polo TV |
206 490 |
3,29 |
VIPO DISCO POLO HITY /PROG.MUZ.POL./ |
Polo TV |
163 152 |
3,54 |
DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/ |
Polo TV |
158 738 |
1,54 |
DISCO RELAX |
Polo TV |
152 150 |
2,08 |
KILERSKIE KARAOKE /PROG.MUZ.POL./ |
Eska TV |
150 148 |
1,35 |
ESKA TV NEWS /PROG.MUZ.POL./ |
Eska TV |
141 272 |
1,29 |
DISCO POLOT /PROG.MUZ./ |
Polo TV |
140 332 |
0,92 |
WEEKEND Z DZIECIAKAMI /PROGR.MUZ.POL./ |
Polo TV |
139 870 |
1,59 |
DISCO POLO HIT WSZECHCZASOW /PROG.MUZ/ |
Polo TV |
137 499 |
1,32 |
MASTERS MUSIC BOX /PROG.MUZ/ |
Polo TV |
135 098 |
2,95 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Polo TV na czele kanałów muzycznych, zyskuje MTV Polska