SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Policja z nowym logo. Standaryzacja komend za miliard

Policja ma nową identyfikację wizualną opartą na logotypie zaprojektowaną przez zespół Idee. Przez najbliższe 2 lata będzie prowadzona standaryzacja wszystkich komend i komisariatów, której budżet wynosi około miliarda złotych.

Konkurs na nowy znak graficzny policji poprzedziło przeprowadzone przez Pracownię Badań i Innowacji Społecznych Stocznia badanie społeczne, którego celem było poznanie m.in. opinii obywateli, jak również policjantów, na temat wyglądu komend policji oraz ich otoczenia. - Mieszkańcy powinni bez problemu identyfikować obiekty policyjne - podkreślił podczas prezentacji logotypu Marcin Jabłoński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych.

Do udziału w konkursie na znak graficzny oraz elementy identyfikacji wizualnej komend i komisariatów policji zaproszono 18 uczestników, z czego do pierwszego etapu konkursu zgłosiło się 10, a do drugiego zakwalifikowano pięciu. Decyzją sądu konkursowego wygrał zespół Idee z Katowic złożony z Agaty Korzeńskiej i Pawła Krzywdy. W skład sądu konkursowego wchodzili m.in. przedstawiciele Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Komendy Głównej Policji i Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych.

Konkurs zakładał opracowanie znaku graficznego oraz identyfikacji wizualnej komend policji. Według założeń ogotyp miał składać się z napisu „Policja” i ewentualnie towarzyszącego mu znaku graficznego. Natomiast w skład identyfikacji graficznej miało wchodzić m.in. oznakowanie, na terenie komendy bądź komisariatu, strefy otwartej, dostępnej dla obywateli; oznakowanie zewnętrzne budynku wraz z informacją o odległości, w jakiej znajduje się jednostka.

Projekt znaku graficznego, zaproponowany przez Idee, nawiązuje do funkcjonującego w świadomości obywateli wzoru odznaki policyjnej, tzn. gwiazdy ośmioramiennej. - Zależało nam na zachowaniu pewnej ciągłości i spójności identyfikacji wizualnej policji - podkreślał Paweł Krzywda. - Naturalną inspiracją nowego znaku graficznego była dla nas odznaka policyjna - dodał.

- Jesteśmy zadowoleni, że znaczenie policyjnej odznaki zostało zauważone przy wyborze nowego logotypu - stwierdził nadinsp. Wojciech Olbryś, zastępca Komendanta Głównego Policji. Dodał, że nowy znak znajdzie się w obiektach, które policja planuje oddać do użytku w lipcu tego roku. - Aktualnie policyjne przedsięwzięcia inwestycyjne obejmują łącznie 67 zadań, w tym 33 w ramach programu standaryzacji komend i komisariatów - zaznaczył.

Jednocześnie policja zaczyna zaplanowany na lata 2013-2015 program standaryzacji, w ramach którego remontowane będą istniejące komendy i komisariaty oraz wybudowane zostaną nowe obiekty policyjne. Program zakłada ujednolicenie graficznych, wizerunkowych i funkcjonalnych aspektów działalności komend powiatowych, miejskich i rejonowych oraz komisariatów. Budżet projektu wynosi około miliarda złotych.

W ramach programu trwa konkurs na projekt modelu komendy i komisariatu. Zwycięski projekt będzie wzorem, według którego zostaną przeprowadzane zadania inwestycyjno-remontowe policji w całym kraju. Partnerem konkursu jest Oddział Warszawskiego Stowarzyszenia Architektów Polskich. Prace można składać do 11 czerwca, a 18 czerwca zostanie ogłoszony zwycięzca.

Celem standaryzacji jest m.in. zapewnienie wysokiej jakości warunków obsługi obywateli poprzez poprawę stanu technicznego obiektów policyjnych, usuwanie oraz zapobieganie powstawaniu barier w dostępie mieszkańców do komend i komisariatów oraz ujednolicenie wizerunku komend i komisariatów, aby ułatwić identyfikację budynków policyjnych.

Wykonawcą programu jest Komendant Główny Policji, odpowiadający za całość przeprowadzanych zadań inwestycyjnych i remontowych. Natomiast komendanci wojewódzcy (i stołeczny) policji odpowiedzialni są za realizację programu na terenie swoich garnizonów. Nadzór nad całością programu sprawuje minister spraw wewnętrznych poprzez zespół ds. programu standaryzacji komend i komisariatów Policji. Środki finansowe na realizację programu pochodzić będą z budżetu państwa.

Dołącz do dyskusji: Policja z nowym logo. Standaryzacja komend za miliard

138 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ZG
A po co w ogóle ta zmiana??? Czy poprzednie logo było złe?
Przecież nie. To po co marnuje się nasze pieniądze?!
odpowiedź
User
analityk
Miliard?!!! By żyło się lepiej zaprzyjaźnionym firmom...A my mamy płacić na POwskie przekręty
odpowiedź
User
Ogolony
To się nazywa kra-dziej-stwo. Niech się jeszcze zareklamują w telewizji za miliard. Slogan daję gratis: "Policja - jesteśmy z tobą... za każdymi krzakiem"
odpowiedź