Polacy kupowaliby w internecie częściej, gdyby mogli za darmo zwrócić towar do e-sklepu
83 procent internautów w Polsce kupowałoby online więcej, gdyby istniała opcja darmowego zwrotu, 24 procent nie zwraca towarów, by nie płacić za wysyłkę - wynika z badania Gemiusa.
Według badania 45 proc. Polaków kupujących w internecie otrzymało jeden lub dwa razy towar niezgodny z ich oczekiwaniami. Jednak 38 proc. z tych respondentów nie zdecydowało się na skorzystanie z możliwości zwrotu produktu do e-sklepu. Dla prawie jednej czwartej z tego grona zniechęcająca okazała się konieczność poniesienia kosztów wysyłki zwracanego towaru.
Z kolei 83 proc. respondentów przyznało, że rozważyliby częstsze zakupy w sieci, gdyby darmowy zwrot był obowiązującym standardem. 63 proc. badanych zwraca uwagę na możliwość zwrotu bez ponoszenia jego kosztów już w momencie wyboru sprzedawcy, a jedna piąta internautów w ciągu ostatniego roku kupiła towar w określonym sklepie tylko dlatego, że oferował on możliwość oddania zakupów bez płacenia za wysyłkę ze strony klienta. 58 proc. respondentów chciałoby mieć możliwość dokonania darmowego zwrotu towaru do e-sklepu.
Badanie zostało przeprowadzone przez Gemius we wrześniu br. metodą CAWI na grupie 1200 internautów.
Dołącz do dyskusji: Polacy kupowaliby w internecie częściej, gdyby mogli za darmo zwrócić towar do e-sklepu