Poczta Polska chce do 2023 roku podwoić przychody z rynku paczkowego
Poczta Polska zaktualizowała swoją strategię obecności na rynku. Na przestrzeni kolejnych lat chce podwoić swoje przychody z rynku paczkowego. Do roku 2023 mają wynieść aż 1,6 mld złotych.
Jak informuje Poczta Polska, zmiana strategii wynika z analiz rynku oraz własnych możliwości, a także "zachodzących zmian na rynku, na którym bardzo dynamicznie rozwija się segment paczkowy".
Paczki - filar Poczty Polskiej
Paczki (razem z logistyką i e-commerce) to jeden z trzech obszarów generujących wzrosty w Poczcie Polskiej. Pozostałe to rozwój usług międzynarodowych oraz finansowych i wsparcia dla zadań państwowych. Rozwojowi tych obszarów towarzyszyć ma dalsza cyfryzacja usług.
– Poczta Polska musi inwestować w infrastrukturę logistyczną, systemy IT i pracowników. Tylko w ubiegłym roku przeznaczyliśmy na inwestycje 200 mln zł. Do 2023 r. planujemy kolejne wydatki na ten cel rzędu 1,3 mld zł. Główny ciężar finansowy poniesiemy w latach 2020–21. Będzie to blisko 0,6 mld zł, które przeznaczymy głównie na sieć logistyczną – mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Do 2023 r. Poczta Polska ma generować blisko 8 mld zł przychodów, z czego około 20 proc. mają zapewniać paczki.
Poczta ma w planach rozwój systemów informatycznych, inwestycje w sieć pocztową i budowę nowych sortowni oraz wyposażenie ich w maszyny do rozdziału paczek. Ponadto planuje reorganizację wewnętrzną struktury przedsiębiorstwa i poprawę wynagrodzeń pracowników.
Rozwój sieci odbioru paczek
Poczta Polska w dalszym ciągu chce powiększać liczbę punktów odbioru paczek. Obecnie w jej sieci click & collect funkcjonuje ponad 11 tys. punktów (placówki Poczty Polskiej, Kioski RUCH S.A., stacje PKN Orlen i sklepy sieci Żabka).
Dołącz do dyskusji: Poczta Polska chce do 2023 roku podwoić przychody z rynku paczkowego