Player.pl przyciąga na dłużej niż VoD.tvp.pl i Ipla.tv, mocno w górę WP Pilot i Netflix
Serwisem VoD z największym zasięgiem w polskim internecie jest niezmiennie VoD.pl wyprzedzający sekcję Premium Cda.pl. W lipcu użytkownicy najdłużej korzystali przeciętnie z Playera, który wyprzedza pod tym względem VoD.tvp.pl i Ipla.tv. W skali roku bardzo duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły WP Pilot i Netflix.
W lipcu br. z VoD.pl (należącego do Grupy Onet-RAS Polska) skorzystało 3,57 mln realnych użytkowników, czyli 13,26 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 15,21 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 33 minuty i 13 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Ponad 3 mln użytkowników miał jeszcze dział Premium serwisu Cda.pl - przy 3,12 mln odwiedzających zanotował 21,26 mln odsłon oraz 11 minut i 14 sekund średniego czasu korzystania przez internautę.
Kolejne miejsca zajęły witryny VoD Telewizji Polskiej i Grupy TVN. Pierwsza miała 2,02 mln użytkowników, 20,62 mln odsłon oraz 2 godziny, 58 minut i 8 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę. Natomiast Player.pl odwiedziło 2 mln użytkowników, którzy wykonali 17,8 mln odsłon oraz korzystali ze strony przeciętnie przez 3 godziny, 23 minuty i 33 sekundy. Z kolei należący do Cyfrowego Polsatu serwis Ipla.tv zanotował 1,23 mln użytkowników, 9,57 mln odsłon oraz 2 godziny, 10 minut i 26 sekund średniego czasu korzystania.
Na stronach VoD nadawców telewizyjnych zdecydowana większość treści (m.in. programy i seriale wyemitowane już w tv) są dostępne za darmo. Można też wykupić płatne pakiety obejmujące m.in. streaming stacji telewizyjnych, także tych premium. Na Playerze nową ofertę (m.in. ze stacjami Canal+) wprowadzono jesienią ub.r., a w Ipli - na początku br.
Netflix wygrywa z Showmax
Z dwóch w pełni odpłatnych platform VoD zdecydowanie popularniejszy jest Netflix. W minionym miesiącu odwiedziło go 1,67 mln internautów, którzy wykonali 19,77 mln odsłon i spędzili w serwisie średnio 8 minut i 15 sekund. Natomiast Showmax miał 1,2 mln użytkowników, 16,75 mln odsłon oraz 14 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Oba serwisy nie podają, ilu mają w Polsce płacących użytkowników. Darmowy dostęp do Showmaxa od ponad roku jest dostępny dla klientów Play podpisujących nowe umowy, natomiast z początkiem sierpnia pojawił się w ofercie sieci kablowa Vectra.
Z kolei notowany na giełdzie Netflix w drugim kwartale br. zanotował ponad 3,9 mld dolarów wpływów i 384 mln dolarów zysku netto. Platforma ma globalnie ponad 130 mln płacących użytkowników.
NCplusgo.pl miał w zeszłym miesiącu 1,02 mln użytkowników i 8,18 mln odsłon, a HBOgo.pl - 691,2 tys. użytkowników i 7 mln odsłon. Z pierwszej platformy mogą korzystać abonenci nc+, których wg stanu na koniec czerwca br. jest 2,12 mln. Natomiast dostęp do HBOgo.pl od kwietnia mogą wykupić wszyscy internauci, także ci bez umowy telewizyjnej na stacje HBO.
Serwis WP Pilot (należący do Wirtualnej Polski), w którym można oglądać ponad 70 stacji telewizyjnych (większość w odpłatnych pakietach), odwiedziło 1,67 mln użytkowników, wykonując 4,95 mln odsłon oraz spędzając w nim średnio po godzinę, 24 minuty i 35 sekund. Od niedawna dostęp do witryny oferuje swoim klientom Energa Obrót.
Na komputerach VoD.pl zanotowało prawie 3 mln użytkowników, 11,85 mln odsłon oraz 35 minut i 31 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast sekcja Premium na Cda.pl przy 2,34 mln użytkowników miała 15,39 mln odsłon oraz 13 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Na Player.pl przeciętny internauta spędził 4 godziny, 18 minut i 23 sekundy, na VoD.tvp.pl - 3 godziny, 7 minut i 13 sekund, na Ipla.tv - 2 godziny, 43 minuty i 16 sekund, a na WP Pilot - godzinę, 41 minut i 43 sekundy.
Z kolei w internecie mobilnym Vod.pl odwiedziło 1,04 mln internautów, którzy wykonali 3,36 mln odsłon i spędzili na stronie średnio po 11 minut i 33 sekundy. Dział Premium na Cda.pl miał 984,5 tys. użytkowników i 5,87 mln odsłon, a VoD.tvp.pl - 792,4 tys. użytkowników i 6,99 mln odsłon.
Z tego ostatniego serwisu użytkownik korzystał przeciętnie przez godzinę, 46 minut i 20 sekund. Na Ipla.tv średni czas korzystania wyniósł 34 minuty i 36 sekund, a na WP Pilot - 20 minut i 16 sekund.
VoD.pl w skali roku zanotował niewielkie spadki zasięgu (o 0,36 pkt proc., czyli 2,6 proc.) i liczby odsłon (o 200,4 tys., a więc 1,3 proc.). Natomiast średni czas korzystania ze strony wydłużył się o 5,4 proc.
Sekcja Premium na Cda.pl zyskała w skali roku 2,72 pkt proc. zasięgu i 9,86 mln odsłon (to aż 30,7 i 86,4 proc. w górę), za to przeciętny czas spędzony na stronie zmalał z prawie godziny do nieco ponad 11 minut (81,2 proc. w dół). Podobnie w przypadku VoD.tvp.pl: zasięg wzrósł o 2,28 pkt proc. (czyli 43,5 proc.), a liczba odsłon - o 2,58 mln (14,3 proc.), a średni czas korzystania spadł o prawie 46 minut (20,5 proc. w dół).
>>> TYSIĄCE OGŁOSZEŃ O PRACĘ - PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL
Player.pl przy niewielkim spadku zasięgu (o 0,05 pkt proc.) stracił 8,91 mln odsłon i 59 minut przeciętnego czasu korzystania (to 33,4 i 22,5 proc. w dół). Natomiast Ipla.tv osiągnęła wzrosty zasięgu (o 0,35 pkt proc., czyli 8,3 proc.) i liczby odsłon (o 1,37 mln, 16,8 proc.).
Rosną WP Pilot i Netflix
Zdecydowanie najwięcej zyskały WP Pilot i Netflix. Pierwszy serwis osiągnął ponad czterokrotny wzrost zasięgu (z 1,47 do 6,22 proc.) i ponad dwukrotny liczby odsłon (z 2,33 do 4,95 mln), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 51,3 proc. Natomiast Netflix zyskał 3,06 pkt proc. zasięgu i 3,94 mln odsłon (to 96,8 i 24,9 proc. w górę), notując spadek średniego czasu korzystania o 56,5 proc.
Showmax miał identyczny zasięg jak rok wcześniej. Liczba odsłon serwisu wzrosła o 6,65 mln (czyli 66 proc.), a przeciętny czas spędzany w nim - o 7 minut (89,4 proc. w górę).
NCplusgo.pl zanotowało spadki o 0,73 pkt proc. zasięgu i 9,89 mln odsłon (to odpowiednio 16,2 i 54,7 proc. w dół), natomiast HBOgo.pl zyskało 0,88 pkt proc. zasięgu i 4,23 mln odsłon (52,1 i 157,8 proc. w górę).
Wśród aplikacji VoD zdecydowanie najpopularniejsze są Player i mobilna Ipla. W minionym miesiącu pierwsza zanotowała 632,3 tys. użytkowników, którzy wykonali w niej 32,51 mln odsłon i spędzili średnio po 2 godziny, 36 minut i 28 sekund. Natomiast druga miała 486,6 tys. użytkowników, 8,78 mln odsłon oraz 2 godziny, 21 minut i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Podobny średni czas korzystania - 2 godziny, 22 minuty i 4 sekundy - zanotowała aplikacja TVP VoD.
Aplikacja Netflixa ze 178 tys. użytkowników zdecydowanie wyprzedziła desktopową Iplę (115,4 tys.) i aplikację Showmaxa (110,5 tys.).
W skali roku wzrosty zasięgu zanotowały wszystkie aplikacje oprócz desktopowej Ipli, która straciła 0,68 pkt proc. (to 61,3 proc. w dół).
Zasięg aplikacji Netflixa wzrósł ponad trzykrotnie (z 0,21 do 0,66 proc.), a Showmaxa - ponad dwukrotnie (z 0,17 do 0,41 proc.).
>>> TYSIĄCE OGŁOSZEŃ O PRACĘ - PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL
Dołącz do dyskusji: Player.pl przyciąga na dłużej niż VoD.tvp.pl i Ipla.tv, mocno w górę WP Pilot i Netflix
Niska częstotliwość pasma 800MHz ma daleki zasieg, ale mniejszą pojemność jednocześnie obslugiwanych wywolan. Czasami, zależnie od obciazenia skutkuje to większym pingiem i kolejkowaniem po dłuższej bezczynności, ale daleka propagacja jest zaletą tej częstotliwości.
Im pasmo o wyższej częstotliwości tym propagacja slabsza, ale zwieksza sie pojemność równocześnie obslugiwanych wywolan. Dlatego na terenach gęsto zaludnionych stosuje sie 2600MHz. Im wiecej pasm w zakesach FDD i TDD, tym smartfon może ich więcej zagregowac i poszerzyć łącze.
Trzeba sprawdzic na adresie mmaappaabbttss.ppll (wpisac bez podwójnych liter) na jakich czestotliwoscisciach operatorzy propaguja sygnal LTE w Waszych lokalizacjach. Do LTE Advance, lub op., Play nazywa LTE Ultra (ikona na smartfonie lte+) potrzeba zagregowac co najmniej 3 pasma, aby transfer miał szanse przekroczyć 150Mb/s w tym 2 z FDD i kolejne z TDD.
Czytajcie tez blogi operatorów, bo tam jest info o nowinkach technologicznych, ktore implementuja w swoich sieciach komórkowych. Masztow BTS przybywa, jak i agregacji pasm. W transmisji danych lideruja Orange i T-Mobile, bo wygrały najwięcej przetargów na czestotliwosci, wiec mogą agregowac pasma.
Warto wiedzieć co to VoLTE (voice over lte), Wi-Fi calling (połączenia głosowe poprzez wi-fi z dowolnego miejsca na świecie rozliczane w planie taryfowym a nie w międzynarodowym czy roamingu).
Anteny, wzmacniacze i routery LTE, w tym wpinane do domowej tv cablowej, gdzie mozemy mieć mobilna tansmisje danych o zewnetrznej i lepszej sile sygnalu nawet w piwnicy. Dobre jak ktos chce mieć silny sygnal mobilny w wielu pomieszczeniach za grubymi murami, czy wiezowcami, albo zrezygnować z miedzi, lub swiatlowodu, czyli internetu stacjonarnego.
Z blogów dowiemy sie, na ktorych modelach smartfonow (jeszcze nieliczne, przeważnie topowe) dany operator po stronie swojej infrastruktury oprogramowania uruchomil jakaś nowinkę w rodzaju VoLTE, czy wifi call, itp.
Obecnie najbardziej oplacalnym operatorem w abonamencie no limit na wszystko, z lepszymi smartfonami jest Orange. Umowy na 2 lata a nie jak T-Mobile na 3 (nie liczę operatorów wirtualnych, ktorych jest 12tu, plus 4 submarki). Ranking mmyy--mmoobbiillee.ppll (wpisz adres bez podwójnych znaków).
Natomiast w taryfach internetowych i zarazem glosowych prepaid dla oszczednych, to Play i ich submarka RedBullMobile (starter z dedykowaną taryfą). Od wielu lat nieustanna promocja 100 GiagBajt na 30 dni w zasiegu LTE w maciezystej sieci nadajników Play (odnawialne bez doladowania pod warunkiem 30 PLN na koncie - powiadomienia przypominające o odnowieniu na tydzien przed końcem wylaczenia pakietu - po wyczerpaniu limitu lejek 1Mb/s). Najlepiej doladowywac za 50pln, wtedy wychodzące sa na 90/100 dni, wiec 3 razy co 30 dni mozna wlaczyc promocje 100GB, co nas kosztuje około 13pln na miesiąc za internet LTE o wielkości pakietu nieosiagalnym tak tanio u innych operatorow w prepaid. Dziala tylko przy aktywnych wychodzących.
Uwaga promocja LTE nie dziala w roamingu innych sieci np. Orange - wtedy tylko niepromocyjne LTE ograniczone do max 3 Mbit/s.
DeRick
inna sprawa gdzie jest strona webowa, np tvp, player, po 3 godziny oglądania, widać że zdrowa sytuacja.
pytanie jaki film trwa 11 minut a to średnia na fejkowej cwaniaczkowej stronie CeDeŁa. swoją drogą jaką trzeba cechować się naiwnością żeby grandziarski serwis wstawiać w rankingu między legalnymi uczciwymi biznesami.