PKO BP i ING Bank Śląski liderami wydatków reklamowych wśród banków (Top5)
PKO BP i ING Bank Śląski wydały przez trzy kwartały br. na reklamę najwięcej spośród banków, Credit Agricole zwiększył nakłady o blisko połowę. Banki najwięcej wydawały na telewizję, redukując budżety na gazety, kina i indoor.
W okresie od stycznia do września br. banki wydały na reklamy w mediach tradycyjnych (bez internetu) 934,7 mln zł. Było to 15,8 proc. więcej w porównaniu z takim samym okresem ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).
PKO BP liderem
Liderem wydatków reklamowych wśród banków jest PKO BP z nakładami w wysokości 94,4 mln zł, większymi rok do roku o 27,3 proc. Drugie miejsce zajmuje ING Bank Śląski, który wydał na reklamy w omawianym okresie 91,5 mln zł, czyli 29,5 proc. więcej w skali roku.
Ścisłą czołówkę na podium zamyka mBank z wydatkami w wysokości 86,4 mln zł – o 10,2 proc. wyższymi niż rok wcześniej.
Kolejne miejsca w rankingu zajmują: Bank Millennium – 84,1 mln zł (+42 proc.) i Credit Agricole Bank Polska – 72,5 mln zł (+48,5 proc.).
Najwięcej na telewizję
Dwie trzecie wszystkich bankowych wydatków reklamowych trafiło w pierwszych trzech kwartałach br. do telewizji – było to 611,3 mln zł (wzrost o 25, proc.).
Jedna czwarta tego – 144,6 mln zł – została ulokowana w stacjach radiowych, co oznacza wzrost w skali roku o 4,3 proc.
W omawianym okresie banki zwiększyły też wydatki w magazynach – o 8,1 proc., z 36,1 mln zł do 39 mln zł oraz na reklamę zewnętrzną – o 37,4 proc., z 30,4 mln zł do 41,8 mln zł.
W tym samym czasie branża bankowa zredukowała nakłady reklamowe na gazety, kina i indoor. Do gazet trafiło 26,4 proc. mniej pieniędzy niż przed rokiem (20,9 mln zł), do kin – 10,6 proc. mniej (75,9 mln zł), zaś wydatki na reklamę indoorową spadły o 43,5 proc. (1,08 mln zł).
Dołącz do dyskusji: PKO BP i ING Bank Śląski liderami wydatków reklamowych wśród banków (Top5)