Pisma młodzieżowe: odmienione „Dziewczyna” i „Popcorn” radzą sobie słabo
Liderem sprzedaży wśród magazynów młodzieżowych w kwietniu br. niezmiennie było „Bravo”. Najwięcej straciły przejęte przez nowego wydawcę „Popcorn” i „Dziewczyna”. Natomiast największy wzrost odnotował „Fun Club”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że będący liderem zestawienia dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) zanotował w kwietniu br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 174 686 egz. i stratę względem kwietnia ub.r. wynoszącą 10,94 proc.
Na drugie miejsce awansował „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 89 605 egz., notując największy wzrost w zestawieniu wynoszący 16,41 proc.
Z drugiej na trzecią pozycję spadł także wydawany przez Bauera miesięcznik „Bravo Girl”, którego sprzedaż ogółem zmalała o 22,76 proc. i wyniosła 80 489 egz. Kwiecień 2011 roku był pierwszym miesiącem ukazywania się pisma „Bravo Girl” w formule miesięcznika (wcześniej było ono dwutygodnikiem).
W marcu br. na rynek wróciły miesięczniki „Popcorn” i „Dziewczyna”, których wydawanie przejęła spółka BPV Polska. W kwietniu br. sprzedaż ogółem „Popcornu” wyniosła 25 182 egz., co dało mu szóste - przedostatnie miejsce w zestawieniu, zaś „Dziewczyny” - 22 089 egz. (ostatnie miejsce). Tym samym oba pisma odnotowały największe spadki względem kwietnia ub.r., kiedy to wydawał je jeszcze Springer. Sprzedaż „Dziewczyny” zmalała bowiem aż 44,18 proc., a „Popcornu” - o 40,59 proc.
Obecnie „Popcorn” wydawany przez BPV kosztuje 3,99 zł, a „Dziewczyna” - 4,99 zł, natomiast w kwietniu ub.r. ona tytuły były tańsze i kosztowały odpowiednio 2,99 zł i 3,39 zł.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 174686 | 196144 |
Fun Club | 89605 | 76974 |
Bravo Girl | 80489 | 104201 |
Twist | 73532 | 83190 |
13 Magazyn Nastolatki | 46746 | 41997 |
Popcorn | 25182 | 42387 |
Dziewczyna | 22089 | 39575 |
Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 26,20 proc. w kwietniu br. względem marca br. także zanotował “Fun Club”. Najwięcej zaś stracił tutaj “Popcorn” - aż 30,49 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2012 | |
ZKDP | kwiecień | marzec |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 174686 | 165833 |
Fun Club | 89605 | 71004 |
Bravo Girl | 80489 | 83434 |
Twist | 73532 | 93524 |
13 Magazyn Nastolatki | 46746 | 40326 |
Popcorn | 25182 | 36230 |
Dziewczyna | 22089 | 18067 |
Dołącz do dyskusji: Pisma młodzieżowe: odmienione „Dziewczyna” i „Popcorn” radzą sobie słabo