SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Państwowa firma za reklamy w „Naszym Dzienniku” zapłaciła różańcami

Zakład Tworzyw Sztucznych Artgos w formie zapłaty za publikację kilku reklam w „Naszym Dzienniku” wyprodukował dla wydawcy gazety 200 tys. sztuk różańców - poinformowało Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.

Informacje o nietypowym zleceniu reklamowym przekazał Marcin Ociepa, wiceminister przedsiębiorczości i technologii, odpowiadając na interpelację posła PO Marcina Kierwińckiego. W interpelacji Kierwiński zapytał, ile płatnych materiałów (reklam, ogłoszeń, materiałów sponsorowanych) resort oraz podlegające mu firmy i fundacje wykupiły w br. w Radiu Maryja i Telwizji Trwam (należących do Fundacji Lux Veritatis) oraz „Naszym Dzienniku” (wydawanym przez spółkę Spes).

Marcin Ociepa poinformował, że ogłoszenia w „Naszym Dzienniku” kupiły w br. Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna (za sześć ogłoszeń zapłaciła 10,1 tys. zł brutto), Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna (pięć ogłoszeń za 4,9 tys. zł) oraz Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna (trzy ogłoszenia za 6,6 tys. zł).

Z kolei od stycznia i kwietnia br. w „Naszym Dzienniku” ukazały się reklamy Zakładu Tworzyw Sztucznych Artgos o łącznym rozmiarze 380 modułów. Firma Artgos, którą z ramienia Skarbu Państwa nadzoruje minister przedsiębiorczości i technologii, umowę dotyczącą tych reklam podpisała już w sierpniu ub.r.

- Umowa została zawarta w formie kompensaty. Firma produkowała dla Spes Sp. z o.o. formę wtryskową do wyrobu różańców oraz różańce jako wyrób gotowy w ilości 200 000 szt. - opisał Marcin Ociepa. Zaznaczył, że wartość zamieszczonych reklam to 26,5 tys. zł netto.

Firma Spes nie zgłosiła „Naszego Dziennika” do ZKDP, dlatego nie wiadomo, jakie są wyniki sprzedaży gazety.

Wiadomo natomiast, że 9 października do całego nakładu „Naszego Dziennika” dołączono różańce. Zostały one poświęcone w drugiej połowie września przez rektora sanktuarium Matki Bożej Różańcowej w Fatimie. Zawiozła je tam delegacja redakcji „Naszego Dziennika” na czele z Marcinem Nowina Konopką, prezesem spółki Spes.

Różańce zostały dołączony do gazety z okazji 100-lecia objawień fatimskich.

 

Dołącz do dyskusji: Państwowa firma za reklamy w „Naszym Dzienniku” zapłaciła różańcami

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janek.Witerski
Można płacić czym się chce na zasadzie wymiany. Jeśli oczywiście obu stronom to pasuje. Często się tak dzieje. Jest to może nietypowe, ale normalne.
odpowiedź
User
Jezyk
Typowy barter, i chyba transakcja typu win to win...
odpowiedź
User
Remek Dąbrowski
Ciekawe czy VAT odprowadzony ;)
odpowiedź