P&G zmienia markę Fairy w Fair, by zwrócić uwagę na prawa społeczności LGBTQ+ (wideo)
Procter&Gamble w Wielkiej Brytanii przeprowadził rebranding marki Fairy na Fair, by „zaskoczyć ludzi” i zwrócić ich uwagę na prawa społeczności LGBTQ+, zwłaszcza wśród młodszych konsumentów.
P&G zmienia markę Fairy (płyny do mycia naczyń, środki do zmywarek) na Fair, aby promować kwestie LGTBQ + i uświadamiać, jak ważne jest otwarte mówienie o rodzinach LGBTQ +.
Nowa kampania marki Fairy obejmuje zmianę nazwy, logo w kolorze tęczy, publikacją raportu i rozmowy wideo z rodzinami w celu otwartego i pozytywnego wypowiadania się na temat problemów LGBTQ +.
Brent Miller, lider komunikacji LGBTQ + w P&G, mówi, że chciał wykorzystać „rozmiar i kultową naturę” Fairy, by wywołać rozmowy na temat praw LGBTQ +. - Marka Fairy koncentruje się na rodzinie i domu, zwłaszcza kuchni, w której to właśnie najczęściej spotyka się cała rodzina. To, co widzimy, to bardzo celowe rozszerzenie tego, jak reprezentują rodziny i kierują rozmową -wyjaśnia.
P&G w ramach współpracy z organizacją Albert Kennedy Trust (akt), przekazał 50 tys. funtów na rzecz młodzieży bezdomnej LGBQT +, przekaże też na ten cel określoną kwotę z każdej sprzedanej butelki marki Fairy.
Według badania przeprowadzonego na zlecenie P&G „The Fair Report”, 69 proc. respondentów wspierałoby swoje dzieci, gdyby te będąc w związkach homoseksualnych chciałyby adoptować dziecko. 59 proc. respondentów uważa z kolei, że należy pozytywnie rozmawiać z dziećmi na temat problemów LGBTQ.
Prawie jedna piąta (18 proc.) uważa jednak, że rodzicielstwo w społecznościach LGBTQ nie będzie mieć miejsca w 2019 roku.
Brent Miller wyjaśnia, że raport ten był niezbędny, aby nadać znaczenie rebrandingowi Fairy w konkretnym kontekście.
- Tęczowa flaga na opakowaniu jest przyjemnym i widocznym sposobem na pokazanie wsparcia i jako gej z zadowoleniem to przyjmuję, ale chcę mieć pewność, że wykorzystujemy siłę, jaką mamy jako marka, by zachęcać do rozmów – mówi. - Chodzi o to, w jaki sposób możemy wyraźnie pokazać wsparcie i zaangażować ludzi w informacje o różnorodności, które naszym zdaniem są istotne do pokazania. Chcę, żeby powiedzieli, że to niesamowite, że Fairy angażuje się w ten sposób w kwestie LGBTQ + - dodaje.
Dołącz do dyskusji: P&G zmienia markę Fairy w Fair, by zwrócić uwagę na prawa społeczności LGBTQ+ (wideo)