Organizacje konsumenckie przeciwko przejęciu AdMob przez Google
Dwie organizacje zajmujące się obroną praw konsumentów sprzeciwiają się przejęciu przez Google firmy AdMob.
Consumer Watchdog i Center for Digital Democracy zwróciły się do Federalnej Komisji Handlu (Federal Trade Commission - FTC), aby ta zablokowała transakcję.
Sama komisja ostatnio zażądała dodatkowych informacji odnośnie przejęcia. Przypomnijmy, że Google na początku listopada ogłosiło, iż uzgodniło warunki zakupu AdMob - firmy specjalizującej się w sprzedaży reklam wyświetlanych na ekranach mobilnych urządzeń. Gigant z Mountain View ma za nią zapłacić 750 milionów dolarów.
Według wspomnianych organizacji, które wspólnie skierowały pismo do FTC, Google chce zdominować rynek mobilnej reklamy, co doprowadzi do ograniczenia konkurencji ze szkodą dla konsumentów.
"Konsumenci napotkają na wyższe ceny, mniej innowacji i ograniczony wybór. FTC powinna przeprowadzić stosowne dochodzenie i zablokować proponowaną transakcję" - czytamy w piśmie.
Consumer Watchdog i Center for Digital Democracy są również zdania, że przejęcie AdMob przez Google stwarza obawy odnośnie prywatności użytkowników, gdyż obie firmy gromadzą olbrzymie ilości danych na temat zachowania konsumentów w internecie, w tym ich lokalizacji.
Dołącz do dyskusji: Organizacje konsumenckie przeciwko przejęciu AdMob przez Google