SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet z RASP przed YouTube’em, WP zyskuje bez Orange, w dół GG i NK.pl (Megapanel z września)

Grupa Onet po dołączeniu serwisów Ringier Axel Springer Polska zyskała 607 tys. użytkowników i 158 mln odsłon, wyprzedzając pod względem zasięgu YouTube’a. Za to spore spadki zanotowały NK.pl i komunikator GG.

Jak pokazują dane Megapanelu PBI/Gemius, serwisy Grupy Onet - RASP we wrześniu br. odwiedziło 14,96 mln realnych użytkowników, o 607 tys. więcej niż strony Grupy Onet w sierpniu. Co prawda same witryny Ringier Axel Springer Polska miały w sierpniu 5,82 mln real users, ale wzrost zasięgu Grupy Onet - RASP jest o wiele niższy ze względu na wysoką współodwiedzalność serwisów składających się na tę grupę.

Ringier Axel Springer Media AG, do którego należą Onet i Ringier Axel Springer Polska, to kolejny wydawca, który zdecydował się połączyć wyniki serwisów swoich spółek zależnych w Megapanelu. Od wiosny br. wspólnie podawane są dane stron Grupy Allegro i GG oraz Muratora i Grupy Radiowej Time.

Ringier wyprzedził jednocześnie ruch Grupy o2, która po planowanym na I kwartał przyszłego roku przejęciu Wirtualnej Polski (więcej na ten temat) połączy się z nią w Grupę Wirtualna Polska, obejmującą dotychczasowe serwisy o2 i WP. Z symulacji, którą zaprezentowaliśmy przed miesiącem, wynika, że według danych z sierpnia br. Grupa Onet - RASP ma nieco więcej użytkowników, ale mniej odsłon niż Grupa Wirtualna Polska (zobacz szczegóły).

Pozostałe grupy serwisów z czołowej dziesiątki Megapanelu zanotowały we wrześniu zmiany zasięgu w granicach 200 tys. użytkowników - z wyjątkiem Wikipedii, która ze względu na start roku szkolnego zyskała z miesiąca na miesiąc 958 tys. real users. Witryny Google miały 196 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu, strony Allegro i GG - 205 tys. mniej, a Facebook - 133 tys. mniej.

W drugiej dziesiątce największy spadek odwiedzalności zanotowała Grupa NK.pl (o 265 tys. real users), a największy wzrost - Ask.com (656 tys.).

TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych

według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)*

zasięg wśród internautów**

różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca

audyt site-centric***

%

różnica w RU

1

Grupa Google

18 988 466

90,34%

1,04%

195 967

 

2

Grupa Allegro - GG

16 266 847

77,39%

-1,24%

-204 685

tak

3

facebook.com

15 487 619

73,68%

-0,85%

-133 213

 

4

Grupa Onet - RASP

14 960 705

71,18%

4,23%

607 203

tak

5

youtube.com

14 639 111

69,65%

-0,29%

-42 736

 

6

Grupa Wirtualna Polska

13 131 932

62,48%

1,28%

166 507

tak

7

Grupa Gazeta.pl

12 268 074

58,37%

0,79%

96 574

tak

8

Grupa Interia.pl

11 889 350

56,57%

1,26%

147 851

tak

9

wikipedia.org

10 142 180

48,25%

10,43%

957 836

 

10

Grupa O2

9 038 946

43,00%

-1,98%

-182 615

tak

11

Grupa Nk.pl

7 632 494

36,31%

-3,36%

-265 113

 

12

ask.com

7 602 953

36,17%

9,45%

656 254

 

13

Grupa Polskapresse

7 471 318

35,55%

3,24%

234 501

tak

14

Grupa Murator - Time

6 380 903

30,36%

6,29%

377 366

tak

15

Grupa Cyfrowy Polsat

5 510 853

26,22%

6,36%

329 541

tak

16

Grupa TVN

5 446 658

25,91%

N

N

tak

17

Grupa Infor

4 801 711

22,84%

-0,83%

-39 999

tak

18

Grupa Media Regionalne

4 695 317

22,34%

2,78%

126 983

tak

19

Grupa Microsoft

4 623 190

22,00%

N

N

 

20

delta-search.com

4 537 269

21,59%

-4,01%

-189 618

 

 

Grupie Onet - RASP nadal brakuje 1,3 mln real users do zasięgu Grupy Allegro - GG, za to jej przewaga nad Grupą Wirtualna Polska wzrosła o 440 tys. real users. Ta ostatnia, mimo że odłączone od niej zostały serwisy Orange, zyskała w skali miesiąca 166 tys. real users.

Wśród wydawców czołowych portali horyzontalnych spadek zasięgu zanotowała tylko Grupa o2 - o 183 tys. real users. Za to serwisy TVN zyskały w porównaniu z sierpniem 951 tys. użytkowników, a strony Cyfrowego Polsatu - 330 tys., co wynika głównie ze startu jesiennych ramówek telewizyjnych.

TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric

według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)*

zasięg wśród internautów**

różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca

%

różnica w RU

1

Grupa Allegro - GG

16 266 847

77,39%

-1,24%

-204 685

2

Grupa Onet - RASP

14 960 705

71,18%

4,23%

607 203

3

Grupa Wirtualna Polska

13 131 932

62,48%

1,28%

166 507

4

Grupa Gazeta.pl

12 268 074

58,37%

0,79%

96 574

5

Grupa Interia.pl

11 889 350

56,57%

1,26%

147 851

6

Grupa O2

9 038 946

43,00%

-1,98%

-182 615

7

Grupa Polskapresse

7 471 318

35,55%

3,24%

234 501

8

Grupa Murator - Time

6 380 903

30,36%

6,29%

377 366

9

Grupa Cyfrowy Polsat

5 510 853

26,22%

6,36%

329 541

10

Grupa TVN

5 446 658

25,91%

21,15%

950 980

11

Grupa Infor

4 801 711

22,84%

-0,83%

-39 999

12

Grupa Media Regionalne

4 695 317

22,34%

2,78%

126 983

13

Grupa Money.pl

4 512 111

21,47%

-0,13%

-5 693

14

Grupa Edipresse.pl

4 467 272

21,25%

-1,66%

-75 466

15

Grupa Demotywatory.pl

4 403 986

20,95%

4,36%

184 118

16

dobreprogramy.pl

4 337 453

20,64%

6,64%

270 142

17

filmweb.pl

4 180 432

19,89%

-6,21%

-276 705

18

Grupa Panorama Firm

3 290 310

15,65%

1,88%

60 558

19

Grupa NextWeb Media

3 048 807

14,51%

0,16%

4 944

20

Grupa Pkt.pl

2 903 505

13,81%

N

N

 

Adres google.pl zyskał w skali miesiąca 127 tys. polskich użytkowników, a google.com - 234 tys. Za to Facebook miał o 133 tys., a YouTube - o 43 tys. real users mniej niż w sierpniu.

Wśród portali Onet.pl i WP.pl zanotowały niewielkie wzrosty zasięgu (17 i 86 tys. real users), a Gazeta.pl - mały spadek (63 tys. RU). Natomiast Interia.pl straciła z miesiąca na miesiąc 163 tys. użytkowników, NK.pl - 263 tys., a Filmweb.pl - który we wcześniejszych miesiącach osiągnął rekordową odwiedzalność (zobacz szczegóły) - 277 tys.

TOP20 DOMEN

według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)*

zasięg wśród internautów**

różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca

audyt site-centric***

%

różnica w RU

1

google.pl

18 250 722

86,83%

0,70%

127 258

 

2

facebook.com

15 487 619

73,68%

-0,85%

-133 213

 

3

youtube.com

14 639 111

69,65%

-0,29%

-42 736

 

4

onet.pl

13 247 056

63,02%

0,13%

17 069

tak

5

google.com

13 044 324

62,06%

1,83%

233 852

 

6

allegro.pl

12 241 607

58,24%

-0,31%

-38 224

tak

7

wp.pl

11 642 641

55,39%

0,74%

85 643

tak

8

wikipedia.org

10 142 180

48,25%

10,43%

957 836

 

9

gazeta.pl

9 734 039

46,31%

-0,65%

-63 279

tak

10

nk.pl

7 625 484

36,28%

-3,33%

-262 754

 

11

ask.com

7 602 953

36,17%

9,45%

656 254

 

12

interia.pl

7 186 747

34,19%

-2,22%

-163 433

tak

13

blogspot.com

6 777 880

32,25%

0,49%

33 370

 

14

tablica.pl

6 539 036

31,11%

8,76%

526 449

tak

15

chomikuj.pl

6 044 767

28,76%

7,37%

414 671

tak

16

ceneo.pl

5 563 625

26,47%

-0,07%

-4 025

tak

17

delta-search.com

4 537 269

21,59%

-4,01%

-189 618

 

18

otomoto.pl

4 492 192

21,37%

-1,62%

-74 111

tak

19

dobreprogramy.pl

4 337 453

20,64%

N

N

tak

20

zumi.pl

4 241 865

20,18%

-4,86%

-216 475

tak

 

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Onet z RASP przed YouTube’em, WP zyskuje bez Orange, w dół GG i NK.pl (Megapanel z września)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
młody
Onet publikuje zdecydowanie najwięcej artykułów w tym sporo ze świata, wp ma beznadziejne forum, interia ma mało wiadomości ze świata ale forum najpłynniej działa. Gazeta ma beznadziejne zawieszające się forum oraz bardzo duzo artykulow o pedalach czym odstrasza.
odpowiedź
User
porazka
ja dodam jeszcze do postu nizej ze kretynizmem w dzisiejszych czasach scigac sie o odslony. powinno byc ze czas albo uzytkownicy. a tak wszyscy boja sie robic javascriptowych przelaczen stron (ajax) np galerie.. kazda mi sie laduje osobno a na wolnym necie na tablecie jest to wkurzajace a na fb na przyklad wszystko plynnie
odpowiedź