Onet z RASP przed YouTube’em, WP zyskuje bez Orange, w dół GG i NK.pl (Megapanel z września)
Grupa Onet po dołączeniu serwisów Ringier Axel Springer Polska zyskała 607 tys. użytkowników i 158 mln odsłon, wyprzedzając pod względem zasięgu YouTube’a. Za to spore spadki zanotowały NK.pl i komunikator GG.
Jak pokazują dane Megapanelu PBI/Gemius, serwisy Grupy Onet - RASP we wrześniu br. odwiedziło 14,96 mln realnych użytkowników, o 607 tys. więcej niż strony Grupy Onet w sierpniu. Co prawda same witryny Ringier Axel Springer Polska miały w sierpniu 5,82 mln real users, ale wzrost zasięgu Grupy Onet - RASP jest o wiele niższy ze względu na wysoką współodwiedzalność serwisów składających się na tę grupę.
Ringier Axel Springer Media AG, do którego należą Onet i Ringier Axel Springer Polska, to kolejny wydawca, który zdecydował się połączyć wyniki serwisów swoich spółek zależnych w Megapanelu. Od wiosny br. wspólnie podawane są dane stron Grupy Allegro i GG oraz Muratora i Grupy Radiowej Time.
Ringier wyprzedził jednocześnie ruch Grupy o2, która po planowanym na I kwartał przyszłego roku przejęciu Wirtualnej Polski (więcej na ten temat) połączy się z nią w Grupę Wirtualna Polska, obejmującą dotychczasowe serwisy o2 i WP. Z symulacji, którą zaprezentowaliśmy przed miesiącem, wynika, że według danych z sierpnia br. Grupa Onet - RASP ma nieco więcej użytkowników, ale mniej odsłon niż Grupa Wirtualna Polska (zobacz szczegóły).
Pozostałe grupy serwisów z czołowej dziesiątki Megapanelu zanotowały we wrześniu zmiany zasięgu w granicach 200 tys. użytkowników - z wyjątkiem Wikipedii, która ze względu na start roku szkolnego zyskała z miesiąca na miesiąc 958 tys. real users. Witryny Google miały 196 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu, strony Allegro i GG - 205 tys. mniej, a Facebook - 133 tys. mniej.
W drugiej dziesiątce największy spadek odwiedzalności zanotowała Grupa NK.pl (o 265 tys. real users), a największy wzrost - Ask.com (656 tys.).
TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych | ||||||
według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO | ||||||
lp. | węzeł | użytkownicy (real users)* | zasięg wśród internautów** | różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca | audyt site-centric*** | |
% | różnica w RU | |||||
1 | Grupa Google | 18 988 466 | 90,34% | 1,04% | 195 967 |
|
2 | Grupa Allegro - GG | 16 266 847 | 77,39% | -1,24% | -204 685 | tak |
3 | facebook.com | 15 487 619 | 73,68% | -0,85% | -133 213 |
|
4 | Grupa Onet - RASP | 14 960 705 | 71,18% | 4,23% | 607 203 | tak |
5 | youtube.com | 14 639 111 | 69,65% | -0,29% | -42 736 |
|
6 | Grupa Wirtualna Polska | 13 131 932 | 62,48% | 1,28% | 166 507 | tak |
7 | Grupa Gazeta.pl | 12 268 074 | 58,37% | 0,79% | 96 574 | tak |
8 | Grupa Interia.pl | 11 889 350 | 56,57% | 1,26% | 147 851 | tak |
9 | wikipedia.org | 10 142 180 | 48,25% | 10,43% | 957 836 |
|
10 | Grupa O2 | 9 038 946 | 43,00% | -1,98% | -182 615 | tak |
11 | Grupa Nk.pl | 7 632 494 | 36,31% | -3,36% | -265 113 |
|
12 | ask.com | 7 602 953 | 36,17% | 9,45% | 656 254 |
|
13 | Grupa Polskapresse | 7 471 318 | 35,55% | 3,24% | 234 501 | tak |
14 | Grupa Murator - Time | 6 380 903 | 30,36% | 6,29% | 377 366 | tak |
15 | Grupa Cyfrowy Polsat | 5 510 853 | 26,22% | 6,36% | 329 541 | tak |
16 | Grupa TVN | 5 446 658 | 25,91% | N | N | tak |
17 | Grupa Infor | 4 801 711 | 22,84% | -0,83% | -39 999 | tak |
18 | Grupa Media Regionalne | 4 695 317 | 22,34% | 2,78% | 126 983 | tak |
19 | Grupa Microsoft | 4 623 190 | 22,00% | N | N |
|
20 | delta-search.com | 4 537 269 | 21,59% | -4,01% | -189 618 |
|
Grupie Onet - RASP nadal brakuje 1,3 mln real users do zasięgu Grupy Allegro - GG, za to jej przewaga nad Grupą Wirtualna Polska wzrosła o 440 tys. real users. Ta ostatnia, mimo że odłączone od niej zostały serwisy Orange, zyskała w skali miesiąca 166 tys. real users.
Wśród wydawców czołowych portali horyzontalnych spadek zasięgu zanotowała tylko Grupa o2 - o 183 tys. real users. Za to serwisy TVN zyskały w porównaniu z sierpniem 951 tys. użytkowników, a strony Cyfrowego Polsatu - 330 tys., co wynika głównie ze startu jesiennych ramówek telewizyjnych.
TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric | |||||
według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO | |||||
lp. | węzeł | użytkownicy (real users)* | zasięg wśród internautów** | różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca | |
% | różnica w RU | ||||
1 | Grupa Allegro - GG | 16 266 847 | 77,39% | -1,24% | -204 685 |
2 | Grupa Onet - RASP | 14 960 705 | 71,18% | 4,23% | 607 203 |
3 | Grupa Wirtualna Polska | 13 131 932 | 62,48% | 1,28% | 166 507 |
4 | Grupa Gazeta.pl | 12 268 074 | 58,37% | 0,79% | 96 574 |
5 | Grupa Interia.pl | 11 889 350 | 56,57% | 1,26% | 147 851 |
6 | Grupa O2 | 9 038 946 | 43,00% | -1,98% | -182 615 |
7 | Grupa Polskapresse | 7 471 318 | 35,55% | 3,24% | 234 501 |
8 | Grupa Murator - Time | 6 380 903 | 30,36% | 6,29% | 377 366 |
9 | Grupa Cyfrowy Polsat | 5 510 853 | 26,22% | 6,36% | 329 541 |
10 | Grupa TVN | 5 446 658 | 25,91% | 21,15% | 950 980 |
11 | Grupa Infor | 4 801 711 | 22,84% | -0,83% | -39 999 |
12 | Grupa Media Regionalne | 4 695 317 | 22,34% | 2,78% | 126 983 |
13 | Grupa Money.pl | 4 512 111 | 21,47% | -0,13% | -5 693 |
14 | Grupa Edipresse.pl | 4 467 272 | 21,25% | -1,66% | -75 466 |
15 | Grupa Demotywatory.pl | 4 403 986 | 20,95% | 4,36% | 184 118 |
16 | dobreprogramy.pl | 4 337 453 | 20,64% | 6,64% | 270 142 |
17 | filmweb.pl | 4 180 432 | 19,89% | -6,21% | -276 705 |
18 | Grupa Panorama Firm | 3 290 310 | 15,65% | 1,88% | 60 558 |
19 | Grupa NextWeb Media | 3 048 807 | 14,51% | 0,16% | 4 944 |
20 | Grupa Pkt.pl | 2 903 505 | 13,81% | N | N |
Adres google.pl zyskał w skali miesiąca 127 tys. polskich użytkowników, a google.com - 234 tys. Za to Facebook miał o 133 tys., a YouTube - o 43 tys. real users mniej niż w sierpniu.
Wśród portali Onet.pl i WP.pl zanotowały niewielkie wzrosty zasięgu (17 i 86 tys. real users), a Gazeta.pl - mały spadek (63 tys. RU). Natomiast Interia.pl straciła z miesiąca na miesiąc 163 tys. użytkowników, NK.pl - 263 tys., a Filmweb.pl - który we wcześniejszych miesiącach osiągnął rekordową odwiedzalność (zobacz szczegóły) - 277 tys.
TOP20 DOMEN | ||||||
według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO | ||||||
lp. | węzeł | użytkownicy (real users)* | zasięg wśród internautów** | różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca | audyt site-centric*** | |
% | różnica w RU | |||||
1 | google.pl | 18 250 722 | 86,83% | 0,70% | 127 258 |
|
2 | facebook.com | 15 487 619 | 73,68% | -0,85% | -133 213 |
|
3 | youtube.com | 14 639 111 | 69,65% | -0,29% | -42 736 |
|
4 | onet.pl | 13 247 056 | 63,02% | 0,13% | 17 069 | tak |
5 | google.com | 13 044 324 | 62,06% | 1,83% | 233 852 |
|
6 | allegro.pl | 12 241 607 | 58,24% | -0,31% | -38 224 | tak |
7 | wp.pl | 11 642 641 | 55,39% | 0,74% | 85 643 | tak |
8 | wikipedia.org | 10 142 180 | 48,25% | 10,43% | 957 836 |
|
9 | gazeta.pl | 9 734 039 | 46,31% | -0,65% | -63 279 | tak |
10 | nk.pl | 7 625 484 | 36,28% | -3,33% | -262 754 |
|
11 | ask.com | 7 602 953 | 36,17% | 9,45% | 656 254 |
|
12 | interia.pl | 7 186 747 | 34,19% | -2,22% | -163 433 | tak |
13 | blogspot.com | 6 777 880 | 32,25% | 0,49% | 33 370 |
|
14 | tablica.pl | 6 539 036 | 31,11% | 8,76% | 526 449 | tak |
15 | chomikuj.pl | 6 044 767 | 28,76% | 7,37% | 414 671 | tak |
16 | ceneo.pl | 5 563 625 | 26,47% | -0,07% | -4 025 | tak |
17 | delta-search.com | 4 537 269 | 21,59% | -4,01% | -189 618 |
|
18 | otomoto.pl | 4 492 192 | 21,37% | -1,62% | -74 111 | tak |
19 | dobreprogramy.pl | 4 337 453 | 20,64% | N | N | tak |
20 | zumi.pl | 4 241 865 | 20,18% | -4,86% | -216 475 | tak |
1 2
Dołącz do dyskusji: Onet z RASP przed YouTube’em, WP zyskuje bez Orange, w dół GG i NK.pl (Megapanel z września)