Onet rusza z trzecią edycją akcji #NiechŻyjePlaneta
Onet oraz serwisy Ringier Axel Springer Polska ruszają z trzecią edycją akcji proekologicznej #NiechŻyjePlaneta, której celem jest inspirowanie Polaków do zmiany codziennych nawyków. W tej edycji postawiono na nowe podejście połączenia ekologii i ekonomii – równoczesne dbanie o planetę i budżet domowy. Partnerem głównym akcji jest Biedronka.
Dwa lata temu Ringier Axel Springer Polska uruchomił akcję #NiechŻyjePlaneta. Akcja inspirowana inicjatywą ONZ #ACT NOW zachęca ludzi do podjęcia 10 wyzwań – to m.in. 5-minutowy prysznic zamiast wanny, posiłki bez mięsa, oszczędzanie energii. Organizatorzy akcji wierzą, że zmiana codziennych nawyków wśród milionów ludzi pomaga lepiej chronić planetę.
Wydawca podkreśla, że kluczowe dla akcji było połączenie siły komunikacji marketingowej z działaniami redakcyjnymi. Podczas dwóch pierwszych edycji redakcje serwisów Ringier Axel Springer Polska stworzyły prawie 500 materiałów redakcyjnych, które wygenerowały ponad 21 milionów odsłon. Działania redakcyjne wspierała kampania w telewizji, radiu i w prasie oraz w kinach – dotarła ona do 27 mln osób. Każdego miesiąca szeroko omawiany jest redakcyjnie jeden wybrany temat.
„Jesienią 2021 roku Onet przeprowadził badanie dotyczące świadomości ekologicznej Polaków – wzięło w nim udział ponad 100 tys. Polaków. Z badania wynika, że dzisiaj w wielu akcjach czy komunikacji proekologicznej odwołujemy się głównie do dbania o planetę, nie pokazujemy innych benefitów – a przecież ekologia to też fantastyczny sposób na oszczędzanie. W dzisiejszej sytuacji ekonomicznej jest to niezwykle ważne. Dlatego w 3. edycji naszej akcji edukacyjnej postawiliśmy na EKOLOGIKĘ, wierzymy, że to, co ekologiczne to także ekonomiczne, że możemy dbać o planetę równocześnie dbając o naszą kieszeń i domowe budżety” – mówi Olga Korolec CMO&sustainability director w RASP.
Partnerzy merytoryczni UN Global Compact Network Poland, Grid Warszawa, Centrum Nauki Kopernik i National Geographic dbają o rzetelność i wiarygodność materiałów. Do akcji dołączają największe polskie marki - w tym roku po raz trzeci partnerem głównym akcji jest sieć Biedronka.
#NiechŻyjePlaneta jest kolejną inicjatywą Ringier Axel Springer Polska na rzecz ochrony klimatu. W maju 2021 roku wydawca ogłosił, że zredukował swój ślad węglowy do zera, a w 2019 roku został partnerem United Nations Global Compact i zobowiązał się do promowania i realizacji 17 celów zrównoważonego rozwoju oraz agendy ONZ 2030.
Jak wynika z badania Mediapanel, w sierpniu Onet.pl odwiedziło 17,24 mln użytkowników, co dało portalowi 58,13 proc. zasięgu. Przeciętny czas korzystania wyniósł 1 godzinę, 41 minut i 9 sekund.
Dołącz do dyskusji: Onet rusza z trzecią edycją akcji #NiechŻyjePlaneta