„Ojciec Mateusz” stracił 460 tys. widzów, ale TVP1 nadal dystansuje konkurencję
16. sezon „Ojca Mateusza” ogląda średnio 3,65 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 14. serii, widownia produkcji spadła o 460 tys. oglądających. Pomimo tego serial nadal daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego.
Premierowe odcinki 16. serii „Ojca Mateusza” emitowane są w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, począwszy od 1 września br. Trzy pierwsze oglądało średnio 3,65 mln widzów. Przełożyło się to na 24,66 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 16,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością jak na razie cieszył się drugi odcinek serialu. Zgromadził on przed telewizorami 3,72 mln oglądających.
Odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
01-09-2016 | 3 586 928 | 23,57% |
08-09-2016 | 3 722 523 | 25,96% |
15-09-2016 | 3 643 681 | 24,57% |
Średnio: | 3 649 993 | 24,66% |
Względem analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 460 tys. osób. Wówczas trzy pierwsze odcinki czternastej edycji produkcji średnio przyciągały przed ekrany 4,11 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 26,85 proc. oraz 18,21 proc. udziału.
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” dalej jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje Polsat, nadający wówczas „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”, co przekłada się na 12,58 proc. udziału. Dalej plasują się: TVN („Na Wspólnej” oraz „Kuchenne rewolucje”; 8,95 proc.) oraz TVP2 (program kabaretowy i „Kochanie, ratujmy nasze dzieci”; 7,28 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej na prowadzenie wysuwa się już jednak Polsat, który ma małą przewagę nad Jedynką. Dalsze miejsca zajmują: TVN i Dwójka.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP1 - Ojciec Mateusz 16 | 3 649 993 | 24,66% | 922 163 | 16,27% |
Polsat | 1 861 635 | 12,58% | 960 879 | 16,95% |
TVN | 1 324 825 | 8,95% | 629 194 | 11,10% |
TVP2 | 1 077 329 | 7,28% | 387 977 | 6,84% |
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w sierpniu br. wyniósł 10,53 proc.
Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” stracił 460 tys. widzów, ale TVP1 nadal dystansuje konkurencję