„MasterChef” oglądało 2,4 mln widzów. TVN zdecydowanym liderem w grupie komercyjnej
Średnia oglądalność szóstej edycji „MasterChefa” wyniosła 2,40 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii widownia programu niemal się nie zmieniła. TVN w czasie jego emisji jest drugi w rynku telewizyjnym w 4+ i pierwszy w 16-49.
Szósta seria „MasterChefa” nadawana była w TVN w niedziele o godz. 20.00, w okresie od 10 września do 12 grudnia br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że kulinarny program gromadził średnio 2,40 mln widzów, co przełożyło się na 14,68 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 19,38 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 16,84 proc. w grupie 16-59.
Najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek serii. Oglądało go 3,02 mln osób.
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. widownia formatu niemal się nie zmieniła. Piątą serię „MasterChefa” śledziło 2,43 mln osób, co przełożyło się na 14,31 proc. udziału w grupie 4+, 18,49 proc. w grupie 16-49 i 16,41 proc. w grupie 16-59.
TVN w trakcie emisji „MasterChefa 6” był drugi w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, nadająca wówczas gł. prognozę pogody, „Dziewczyny ze Lwowa” i początek reality-show „Rolnik szuka żony”, co dało jej 16,53 proc. udziału. Trzeci był Polsat (gł. „W rytmie serca” i „Kabaret na żywo”; 12,55 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (gł. filmy fabularne; 4,28 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 TVN był już jednak liderem rynku.
Wpływy reklamowe z emisji premierowych odcinków „MasterChefa 6” wyniosły 45,40 mln zł. Dla porównania, piąta edycja z reklam przyniosła 32,07 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Zwycięzcą właśnie zakończonej edycji programu został Mateusz Zielonka.
Dołącz do dyskusji: „MasterChef” oglądało 2,4 mln widzów. TVN zdecydowanym liderem w grupie komercyjnej