1,16 mln widzów 26. Finału WOŚP w TVN, 421 tys. w TVN24 i 303 tys. w TTV (szczegółowe dane)
Relacje z 26. Finału WOŚP pokazywane na antenie TVN oglądało średnio 1,16 mln widzów. To mniej niż rok temu, ale zdecydowanie więcej niż w poprzednich latach w TVP2. Transmisje w TVN24 śledziło 421 tys. osób, a w TTV - 303 tys. Przynajmniej przez jedną minutę audycje związane z akcją na antenie tych trzech kanałów śledziło niemal 13 mln osób.
W niedzielę, 14 stycznia br. TVN pokazał łącznie siedem wejść antenowych z XXVI Finału WOŚP. Śledziło je średnio na antenie tej stacji 1,16 mln osób, co przełożyło się na 10,43 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,35 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 11,51 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Względem analogicznego okresu rok wcześniej relacje na antenie TVN straciły 140 tys. widzów - wówczas miały one 1,30 mln osób, co dało stacji odpowiednio 11,94 proc., 14,39 proc. i 13,19 proc. udziału.
Na antenie TVN24 wszystkie relacje z XXVI Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy śledziło średnio 421 tys. widzów (odpowiednio 3,22 proc., 2,35 proc. i 2,52 proc. udziału), a w TTV - 303 tys. widzów (2,11 proc., 3,11 proc. i 2,43 proc.).
Te stacje w stosunku do poprzedniego roku podniosły swoje wyniki o odpowiednio 20 tys. i 89 tys. osób. 15 stycznia ub.r. relacje WOŚP w TVN24 miały 401 tys. widzów (odpowiednio 3,78 proc., 3,03 proc. i 2,96 proc. udziału), a w TTV - 214 tys. widzów (1,49 proc., 1,78 proc. i 1,57 proc.).
Całkowity czas antenowy na transmisje z 26. edycji charytatywnej imprezy Jerzego Owsiaka wyniósł w TVN 2 godziny, 39 minut i 18 sekund. W TVN24 było to 11 godzin, 6 minut i 57 sekund, a w TTV - 2 godziny, 35 minut i 10 sekund.
Przynajmniej przez jedną minutę audycje związane z WOŚP na antenie tych trzech kanałów śledziło niemal 13 mln osób (przed rokiem było to 13,71 mln).
Dla porównania, relacje z XXIV Finału WOŚP, nadawane w TVP2 w niedzielę, 10 stycznia 2016 roku miały o 440 tys. widzów mniej oglądających mniej niż w TVN w 2017 roku i o 300 tys. osób mniej niż w TVN w 2018 roku. Wówczas oglądało je średnio 855 tys. osób, co przełożyło się na 7,64 proc. udziału w 4+ i 6,81 proc. w 16-49.
Największą widownię w TVN miało wejście między godz. 19.46 a 20.10, które przyciągnęło przed telewizory średnio 2,80 mln osób (miało ono 16,57 proc. udziału w grupie 4+ i 20,69 proc. w 16-49). O godz. 20.00 w jego ramach pokazywano tzw. „Światełko do nieba”, czyli tradycyjny pokaz fajerwerków, który śledziło łącznie w TVN, TVN24 i TTV 3,84 mln widzów (odpowiednio 2,80 mln, 700 tys. i 344 tys.).
Również w TVN24 najwięcej widzów miało wejście w ramach którego transmitowano „Światełko do nieba” - pasmo między 19.57, a 21.44 zgromadziło 585 tys. oglądających. W TTV hitem było pasmo od 20.58 do 21.25 - 429 tys. osób.
Oficjalny start akcji rozpoczął się już jednak o godz. 8.30 w programie „Dzień dobry TVN” emitowanym na głównej antenie. Całe niedzielne wydanie morning-show śledziło średnio 1,04 mln osób, co dało TVN 14,40 proc. udziału (w grupie 16-49 odpowiednio 524 tys. widzów i 19,03 proc. udziału).
W dniu 26. finału fundacja Jerzego Owsiaka zebrała rekordową kwotę 81,42 mln zł. Jednak pełna kwota zbiórki znana będzie dopiero w marcu br., bo nadal trwa szereg aukcji internetowych. Pieniądze zebrane podczas tegorocznego finału WOŚP będą przeznaczone na wyrównanie szans w leczeniu noworodków.
Po raz pierwszy Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagrała 3 stycznia 1993 roku.
Dołącz do dyskusji: 1,16 mln widzów 26. Finału WOŚP w TVN, 421 tys. w TVN24 i 303 tys. w TTV (szczegółowe dane)
Tyle w temacie!