Nowe stacje Lifetime i H2 ruszają za kilka tygodni
Koncern A+E Networks rusza w Polsce z dwoma kanałami tematycznymi nadawanymi w jakości HD. Stacja dokumentalna H2 wystartuje 29 października br., zaś lifestylowo-rozrywkowy kanał dla kobiet Lifetime zacznie nadawanie w listopadzie.
O planach uruchomieniach obu stacji w naszym kraju portal Wirtualnemedia.pl pisał już w listopadzie ub.r. (więcej na ten temat). Oficjalnie ich start ogłoszony został podczas konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej w Łodzi.
- Start nowych kanałów to kamień milowy w rozwoju A+E Networks w Polsce, gdyż ukazuje jak silne i jednocześnie zróżnicowane jest nasze portfolio. Spodziewamy się, że nowe stacje będą miały równie mocne wyniki jak w przypadku innych międzynarodowych rynków, które uruchomiły te kanały w 2014 roku - zapowiada Izabella Wiley, dyrektor generalna A+E Networks Poland.
Kanał H2 ma być uzupełnieniem stacji History, który w ostatnich latach znacznie ograniczyła emisję pozycji typowo historycznych na rzecz rozrywkowych reality-shows. Teraz dokumenty historyczne i wojenne Polscy widzowie będą mogli oglądać na antenie H2. Będą tam także programy o tematyce naukowej, motoryzacyjnej czy poświęcone inżynierii.
Główne pozycje kanału H2, które zobaczą widzowie w pierwszych miesiącach emisji, to cykle „Starożytni kosmici”, „Wszechświat” i „Drapieżniki przestworzy”. Od stycznia 2015 roku na antenie H2 pojawi się premierowo serial „Amerykańska księga tajemnic” (pokazujący prawdziwe wydarzenia kryjące się za najbardziej szokującymi i legendarnymi nagłówkami prasowymi) oraz trzeci sezon znanego z History serialu „Błotni ludzie”.
Strategia programowa kierowanej dla kobiet stacji Lifetime opierać się na trzech głównych filarach. W ofercie kanału znajdą się filmy fabularne zrealizowane specjalnie dla stacji (m.in. “Liz i Dick”, “On mnie kocha” czy “Czarownice z Salem Falls”), seriale fabularne (na początek będzie to “Bonnie i Clyde” z udziałem m.in. Holly Hunter i Williama Hurta) oraz rozrywkowe produkcje dokumentalne.
Wśród tych ostatnich pozycji widzowie zobaczą się m.in. „Dance Moms” (program pokazujący losy dzieci uczących się w szkole tańca Abby Lee Miller i ich matek) czy „Wahlburgerowie” (reality-show o życiu aktora Marka Wahlberga i jego braci). Na antenie znajdzie się też talk-show „W ogniu pytań Amandy”, w którym dziennikarka Amanda de Cadenet rozmawia z gwiazdami. Nadawca zapowiada, że w 2015 roku do ramówki Lifetime trafią też produkcje lokalne.
Na razie nie wiadomo u jakich operatorów pojawią się H2 i Lifetime. Rozmowy z platformami cyfrowymi i sieciami kablowymi jeszcze trwają.
Wprowadzenie nowych stacji poprzedziła rozbudowa polskiego oddziału A+E Networks do którego w ciągu roku dołączyło szereg nowych managerów, m.in. w ostatnich tygodniach zespół firmy zasiliły Alexandra Sanchez i Anna Kalinowska (więcej na ten temat).
A+E Networks Poland ma obecnie w portfolio dwa kanały dokumentalne: History oraz CI Polsat. Ten ostatni powstaje we współpracy marketingowej z Telewizją Polsat.
Dołącz do dyskusji: Nowe stacje Lifetime i H2 ruszają za kilka tygodni
..."Strategia programowa kierowanej dla kobiet stacji Lifetime opierać się na trzech głównych filarach."