Niemieckie sieci intensywnie reklamują się w telewizji Karnowskich
W listopadzie 2024 roku na antenie telewizji wPolsce24 wyemitowano ponad 4 tys. mniej spotów niż przed rokiem, ale mimo to jej przychody z reklam wzrosły niemal o 100 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Jednymi z głównych reklamodawców stacji są niemieckie sieci marketów Kaufland, Lidl i Aldi.
W listopadzie 2024 roku na antenie wPolsce24 wyemitowano 21 232 spotów, podczas gdy w listopadzie 2023 roku było ich 4312 więcej - łącznie 25 544 reklamy. Były to spoty od 197 marek, podczas gdy rok wcześniej - od 231 brandów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarły Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Mimo mniejszej liczby reklam stacja zwiększyła wpływy z reklam - z 8,41 mln zł w listopadzie 2023 roku do 16,4 mln zł. Wzrost ten to głównie zasługa podwyżki cen reklam w wPolsce24 przez obsługujące ją biuro reklamy Polsat Media. Przed rokiem najdroższa reklama kosztowała do 1 tys. zł, podczas gdy w listopadzie 2024 roku - ponad 2 tys. zł netto.
Czytaj także: wPolsce24 z większym studiem
Ceny reklam w dół, marki przestały się reklamować
W cenniku na styczeń br. ceny znów obniżono - maksymalna cena nie przekracza kwoty 1,2 tys. zł.
Wśród największych reklamodawców wPolsce24 (powyżej 100 spotów) były ostatnio m.in. Aldi, Kaufland, Lidl, Somat, Leroy Merlin, Senolek, STS, Amazon, Tena+, Ziołowa Tradycja, Vitotal, Xylorin, Dr Oetker, Media Expert, Colgate, Basia mąka, Grześki, ING Bank Śląski.
Były też marki, które intensywnie reklamowały się w listopadzie 2023 roku, ale ostatnio nie pojawiały się ze swoimi reklamami. To m.in. Ibum, IKEA, BNP Paribas, Alior Bank, Fundusz Sprawiedliwości, Żabka, Zatecky, Voltaren, Valerin, Biedronka, Theraflu, Skyshowtime.
Telewizja wPolsce24 od września nadaje naziemnie, na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Kanał ma ramówce m.in. pasmo poranne, serwisy informacyjne i programy publicystyczne. Jednak flagowa pozycją są emitowane o 19.30 „Wiadomości”. Pierwsze wydanie serwisu poprowadził Michał Adamczyk.
Z danych Nielsena wynika, że nadawany na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i w Polsat Box kanał wPolsce24 miał w listopadzie 0,74 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Dołącz do dyskusji: Niemieckie sieci intensywnie reklamują się w telewizji Karnowskich