Niemcy liderem rankingu państwowych marek
Niemcy znalazły się na czele opracowanego przez firmę Anholt-GfK Roper rankingu państwowych marek National Brands Index (NBI).
Za Niemcami w pierwszej dwudziestce znalazły się kolejno Francja, Wielka Brytania, Kanada, Japonia, Włochy, USA, Szwajcaria, Australia, Szwecja, Hiszpania, Holandia, Norwegia i Austria, Dania, Szkocja, Nowa Zelandia, Finlandia, Irlandia oraz Belgia - informuje serwis Marketing Charts.
"NBI to ranking dotyczący państw, badający postrzeganie na świecie każdego z narodów tak jakby był publiczną marką" - tłumaczy twórca NBI Simon Anholt.
W badaniu, w którym co roku uczestniczy 20 tysięcy dorosłych osób z 20 krajów, analizowany jest wizerunek 50 państw w odniesieniu do sześciu kategorii: eksportu, zarządzania, kultury, ludzi, turystyki oraz imigracji i inwestycji.
Biorąc pod uwagę poszczególne wymienione wyżej kategorie, w dwóch z nich na czele znalazła się Kanada (ludzie i imigracja/inwestycje), a w pozostałych zwyciężyły Francja (kultura), Włochy (turystyka), Szwajcaria (zarządzanie) oraz Japonia (eksport).
Niemcom udało się zająć pierwsze miejsce w ogólnym rankingu dzięki uzyskaniu najwyższej średniej spośród wszystkich kategorii.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Niemcy liderem rankingu państwowych marek