Niemcy liderem rankingu państwowych marek
Niemcy znalazły się na czele opracowanego przez firmę Anholt-GfKRoper rankingu państwowych marek National Brands Index (NBI).
Za Niemcami w pierwszej dwudziestce znalazły się kolejnoFrancja, Wielka Brytania, Kanada, Japonia, Włochy, USA, Szwajcaria,Australia, Szwecja, Hiszpania, Holandia, Norwegia i Austria, Dania,Szkocja, Nowa Zelandia, Finlandia, Irlandia oraz Belgia - informujeserwis Marketing Charts.
"NBI to ranking dotyczący państw, badający postrzeganie naświecie każdego z narodów tak jakby był publiczną marką" - tłumaczytwórca NBI Simon Anholt.
W badaniu, w którym co roku uczestniczy 20 tysięcy dorosłychosób z 20 krajów, analizowany jest wizerunek 50 państw wodniesieniu do sześciu kategorii: eksportu, zarządzania, kultury,ludzi, turystyki oraz imigracji i inwestycji.
Biorąc pod uwagę poszczególne wymienione wyżej kategorie, wdwóch z nich na czele znalazła się Kanada (ludzie iimigracja/inwestycje), a w pozostałych zwyciężyły Francja(kultura), Włochy (turystyka), Szwajcaria (zarządzanie) orazJaponia (eksport).
Niemcom udało się zająć pierwsze miejsce w ogólnym rankingudzięki uzyskaniu najwyższej średniej spośród wszystkichkategorii.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Niemcy liderem rankingu państwowych marek