Nielsen odpadł z konkursu na badanie polskiego internetu
Do drugiego etapu konkursu na opracowanie metodologii i realizację stałego badania polskiego internetu zakwalifikowały się firmy ComScore, Gemius, GfK Polonia i MillwardBrown. Z rywalizacji odpadł natomiast Nielsen.
W ramach pierwszego etapu konkursu uczestniczące w nim firmy przedstawiły swoje oferty na badanie polskiego internetu oraz odpowiadały na pytania dotyczące metodologii zadawane przez komisję konkursową (w skład której oprócz udziałowców PBI, czyli czołowych wydawców internetowych, weszli inni przedstawiciele polskiego rynku interaktywnego).
W zeszłym tygodniu komisja zdecydowała, że do drugiego etapu przechodzą ComScore, Gemius, GfK Polonia i MillwardBrown, a z konkursu odpada Nielsen.
Cały konkurs ma zostać rozstrzygnięty do końca br.
Badanie będzie obejmować oglądalność serwisów, korzystanie z aplikacji oraz treści audio i wideo, a także korzystanie z sieci na urządzeniach niekomputerowych takich jak smartfony, tablety, telewizory czy konsole do gier.
Do tej pory badanie polskiego internetu, pod nazwą Megapanel, od 2004 roku realizuje firma Gemius (zobacz jego najnowsze wyniki, za maj br.).
Dołącz do dyskusji: Nielsen odpadł z konkursu na badanie polskiego internetu