Next i IIBR badają w Internecie spoty telewizyjne
Next rozpoczął współpracę z firmą Gemius oraz Interaktywnym Instytutem Badań Rynkowych w zakresie badań efektywności kampanii reklamowych dla swoich klientów.
Badania umożliwiają określenie stopnia zapamiętania każdej z form reklamowych wykorzystanych w komunikacji, a także wskazanie takiego połączenia kanałów i form kreacyjnych, które dało najlepsze rezultaty w kontekście celów marketingowych. Aby możliwe było uzyskanie takich informacji, w badaniu wykorzystywane są – w zależności od media mixu badanej kampanii – spoty telewizyjne, spoty radiowe, plakaty reklamowe, reklamy prasowe oraz kreacje internetowe. Badania realizowane są techniką CAWI.
„Pierwszym klientem, dla którego zostało przeprowadzone takie badanie, była firma Polmlek prowadząca kampanię reklamową serów Warmia. Dzięki narzędziom badawczym udało nam się określić skuteczność spotów telewizyjnych i outdooru pomimo tego, że nie była to grupa celowa zbyt licznie reprezentowana w Internecie. Wierzymy, że tego rodzaju rozwiązania pozwolą na szybką i efektywną ocenę kampanii, zwłaszcza w przypadku grup dobrze reprezentowanych w Internecie ” - Komentuje Adam Wysocki Dyrektor Zarządzający NEXT.
Next jest częścią Starcom Media VestGroup, komórką skupiającą ekspertów z dziedziny nowoczesnych kanałów komunikacji. Obraz dzisiejszych mediów jest coraz trudniejszy do prostego określenia, mamy dzisiaj do czynienia z procesami, w których odbiorca przekazu reklamowego z biernego słuchacza staje się aktywnym jego uczestnikiem. Dostrzegając te zmiany, konieczne okazało się powołanie marki specjalizującej się nie tylko w komunikacji w Internecie, ale również w szeroko rozumianych mediach cyfrowych. Miarą sukcesów Next są liczne nagrody w konkursach jak Media Trendy czy Effie oraz duża grupa lojalnych klientów.
Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) jest agencją badawczą należącą do Gemius S.A. Specjalizuje się w realizacji ilościowych badań rynkowych, marketingowych oraz badań wspomagających zarządzanie zasobami ludzkimi w Internecie.
Dołącz do dyskusji: Next i IIBR badają w Internecie spoty telewizyjne