Netia: rynek internetu zwiększy się o 250-300 tys. abonentów
W 2011 r. polski rynek dostępu do internetu może się zwiększyć o ok. 250-300 tys. osób, ocenił prezes Netii Mirosław Godlewski.
Na początku roku Netia spodziewała się wzrostu o ok. 500 tys. klientów. Spowolnienie na rynku spowodowało, że Netia zweryfikowała prognozowaną liczbę własnych klientów stacjonarnego internetu na koniec roku do 750 tys. wobec 780-800 tys. zakładanych poprzednio.
"Mamy do czynienia z silnym spowolnieniem na rynku i trudno jest prognozować to co się będzie działo. Na początku roku spodziewaliśmy się, że rynek zwiększy się o ok. pół miliona klientów" - powiedział Godlewski dziennikarzom. Dodał, że ostatecznie ta liczba może wynieść 250-300 tys. osób a przyszły rok może się okazać podobny. Szacowany wzrost rynku w zeszłym roku wyniósł ponad 400 tys. łącz.
Netia miała 719,6 tys. klientów usługi dostępu do internetu na 30 czerwca. Oznacza to, że w II kw. pozyskała 15,5 tys. klientów netto; jeśli nie liczyć akwizycji lokalnych operatorów, ta liczba spadnie do 9,9 tys. wobec 13,2 tys. przed rokiem oraz 19,7 tys. w poprzednim kwartale.
"Spadek liczby przyłączeń netto rok-do-roku odzwierciedla zauważalnie niższe tempo wzrostu rynku oraz zaostrzoną konkurencję cenową, która ograniczała poziom sprzedaży zwłaszcza w odniesieniu do niskomarżowych usług BSA" - czytamy w raporcie Netii.
Godlewski przyznał też, że Netii nie udało się odpowiednio zakomunikować swojej nowej oferty. Dlatego w III kwartale spółka zmieni strategię komunikacyjną, choć koszty marketingu mają pozostać na stałym poziomie.
W I poł. 2011 roku spółka miała 10,13 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 29,91 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 797,47 mln zł wobec 780,68 mln zł. W samym II kwartale spółka zanotowała zysk, strata z I kwartału była wynikiem zdarzenia jednorazowego - konieczności zawiązania rezerwy w związku z niekorzystnym wyrokiem w sprawie przeciw Izbie Skarbowej. Netia prognozuje, że w całym 2011 r. osiągnie zysk netto.
Dołącz do dyskusji: Netia: rynek internetu zwiększy się o 250-300 tys. abonentów