Netia: mniej osób korzysta z telefonu stacjonarnego, więcej z telewizji
Netia w 2012 roku zanotowała niewielki spadek liczby klientów szerokopasmowego internetu i usług głosowych, ale zwiększyła liczbę abonentów telewizji i usług mobilnych. Operator zakończył ub.r. ze wzrostem przychodów, ale też ze stratą netto.
Najwięcej klientów Netii - 1,644 mln - korzystało na koniec ub.r. z usług głosowych, ale ten segment działalności zanotował też największy relatywny spadek, wynoszący 6 proc. Z kolei liczba użytkowników internetu szerokopasmowego spadła w 2012 roku o 4 proc. i wyniosła 875 tys.
O 56 proc. do 79 tys. wzrosła natomiast liczba klientów usługi telewizyjnej Netii. 10-proc. wzrost dotyczył także usług mobilnych. Na koniec ub.r. korzystało z nich 91 tys. klientów - ponad 30 tys. osób z mobilnego internetu i ponad 60 tys. z telefonii MVNO.
Netia na koniec ub.r. obsługiwała 1,935 mln klientów indywidualnych (- 3 proc. ) oraz 719 tys. klientów biznesowych (+2 proc.).
- Pomimo bardzo trudnych warunków na rynku telekomunikacyjnym, liczba usług ogółem (RGU) obniżyła się mniej niż przewidywaliśmy - do poziomu 2,688 mln - czyli o 1,4 proc. powyżej prognozy - mówi Mirosław Godlewski, prezes Netii.
W 2012 roku przychody spółki wyniosły 2,121 mld zł, czyli o 31 proc. więcej niż rok wcześniej. EBITDA ukształtowała się na poziomie 461,527 mln zł (spadek o 25 proc.), ale Netia zanotowała stratę netto na poziomie 87,704 mln zł. Ujemny wynik to efekt m.in. kosztów restrukturyzacji spółki, kosztów integracji „Nowej Netii” oraz wzrostu kosztów amortyzacji w związku z nabyciem Dialogu i Crowley’a.
Dołącz do dyskusji: Netia: mniej osób korzysta z telefonu stacjonarnego, więcej z telewizji