„National Geographic” najchętniej kupowany w I kwartale, „Voyage” z największym spadkiem
W I kwartale br. wszystkie tytuły w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w I kwartale 2016 roku wyniosła 31 205 egz. Była ona o 8,84 proc. niższa, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on średnio w liczbie 20 392 egz., po spadku w skali roku o 7,23 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,73 proc. i uplasował się na poziomie 8 661 egz.
Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 31,91 proc. i wyniosła 3 845 egz.
ZKDP | I kwartał | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
National Geographic Polska | 42 367 | 31 293 | 31 205 | 54 633 | 34 346 | 34 230 | -8,84% |
NG Traveler | 29 993 | 20 392 | 20 392 | 35 065 | 22 031 | 21 981 | -7,23% |
Podróże | 22 300 | 10 043 | 8 661 | 22 892 | 10 400 | 9 091 | -4,73% |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 13 492 | 4 570 | 3 845 | 23 000 | 8 485 | 5 647 | -31,91% |
W marcu 2016 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszył się o 7,56 proc. do 29 626 egz. - najbardziej w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (21 343 egz., do góry o 3,06 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (9 403 egz.; - 5,07 proc.).
Marzec br. to pierwszy miesiąc, w którym nie został wydany miesięcznik „Voyage” (Marquard Media Polska). Tytuł ten na razie został zawieszony, ale być może pismo to wróci na rynek w odświeżonej formule w przyszłości.
ZKDP | marzec | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
National Geographic Polska | 41 700 | 29 626 | 29 626 | 48 000 | 32 396 | 32 049 | -7,56% |
NG Traveler | 29 400 | 21 343 | 21 343 | 34 495 | 20 860 | 20 710 | 3,06% |
Podróże | 22 000 | 10 988 | 9 403 | 23 000 | 11 330 | 9 905 | -5,07% |
Voyage - Magazyn o Podróżach | - | - | - | 21 000 | 6 729 | 5 729 | - |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” najchętniej kupowany w I kwartale, „Voyage” z największym spadkiem