„National Geographic” na czele pism podróżniczych po trzech kwartałach. „Voyage” z największym spadkiem
W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Większość tytułów zanotowało spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 39 859 egz. Była ona o 16,50 proc. niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 13,51 proc. i uplasował się na poziomie 24 524 egz.
Na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (ZPR Media), który rok wcześniej był czwarty. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. sprzedawał się on w liczbie 9 880 egz., po wzroście w skali roku o 2,30 proc. To jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 27,29 proc. i wyniosła 8 774 egz.
ZKDP |
I-III kwartał |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
61 830 |
40 010 |
39 859 |
76 842 |
49 943 |
47 733 |
NG Traveler |
42 343 |
24 683 |
24 524 |
47 677 |
28 354 |
28 354 |
Podróże |
22 668 |
11 341 |
9 880 |
22 596 |
10 985 |
9 658 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
28 333 |
12 571 |
8 774 |
30 000 |
15 831 |
12 067 |
We wrześniu 2014 liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do września 2013 roku zmniejszył się o 26,93 proc. do 36 404 egz. Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (23 803 egz., wzrost o 57,63 proc.). Natomiast z czwartej na trzecią lokatę awansowały „Podróże” (10 264 egz.; w górę o 2,75 proc.).
Również i tutaj najwięcej stracił „Voyage” - było to 37,96 proc. do 7 291 egz.
ZKDP |
wrzesień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
56 040 |
36 422 |
36 404 |
76 900 |
51 880 |
49 817 |
NG Traveler |
39 000 |
23 803 |
23 803 |
25 559 |
25 559 |
15 101 |
Podróże |
23 200 |
11 514 |
10 264 |
23 700 |
11 275 |
9 989 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
27 000 |
11 091 |
7 291 |
30 000 |
15 503 |
11 753 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych po trzech kwartałach. „Voyage” z największym spadkiem