Najpopularniejsze witryny tematyczne w sierpniu 2009
Prezentujemy opublikowane przez Megapanel PBI/Gemius zestawienie najpopularniejszych w sierpniu witryn tematycznych w Polsce. Kto jest liderem w dziewiętnastu kategoriach, m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, nieruchomości, lokalizatory, praca czy informacja?
Megapanel PBI/Gemius opublikował zestawienie najpopularniejszych witryn internetowych w sierpniu 2009 roku. Zapraszamy do zapoznania się z danymi w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
Informacje, publicystyka, media
Liderem
tej kategorii pozostaje Onet.pl (6,2 mln real users), ale dalej
traci na popularności i zanotował prawie 300 tys. real users mniej
niż w lipcu. Gazeta.pl (4,659 mln real users) minimalnie
wyprzedziła Wirtualną Polskę (4,657 mln real users). W porównaniu z
lipcem ponad 300 tys. real users mniej odwiedziło serwisy
informacyjne Interia.pl (3,24 mln real users). Natomiast liczba
real users stron informacyjnych Google zmniejszyła się poniżej 1
mln, przez co wypadły one z pierwszej dziesiątki.
Kultura, rozrywka
Zdecydowanym liderem tej
kategorii pozostaje YouTube.com, który zanotował w sierpniu 9,22
mln real users, jednak pod względem liczby odsłon wyprzedziły go
serwisy rozrywkowe Onet.pl mimo spadku liczby real users o ponad
200 tys. w porównaniu z lipcem. Kolejne w zestawieniu o2.pl i
Wirtualna Polska utrzymały swoje wyniki. Na szóstym miejscu zamiast
gry.pl jest nowa grupa - Spilgames, która oprócz tego serwisu
kontroluje girlsgogames.pl.
Biznes, finanse, prawo
Prowadzące w tej
kategorii serwisy biznesowe Onet.pl kontynuują wzrost popularności
i w porównaniu z lipcem zyskały ponad 300 tys. real users. Kolejne
witryny zanotowały niewielkie zmiany w liczbie real users i
utrzymały swoje pozycje w zestawieniu. Jedynie forumprawne.org
straciło prawie 150 tys. real users i wypadło z pierwszej
dziesiątki. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w
sierpniu ponad 500 000 użytkowników, dzięki czemu awansowaliśmy o
dwa miejsca.
Motoryzacja
Bez zmian na dwóch pierwszych pozycjach w tej kategorii: liderem
pozostaje serwis otoMoto, który zyskał ponad 100 tys. real users i
zbliżył się do poziomu 4 mln, a drugie są strony motoryzacyjne
Onet.pl. Na 7. miejsce awansowały serwisy Mobile (wzrost o ponad
150 tys. real users w porównaniu z czerwcem), które jako jedyne
oprócz otoMoto przekroczyły poziom
Budownictwo i nieruchomości
Prowadzące w
tej kategorii serwisy Grupy Murator (1,24 mln real users) i strony
budowlane Gazeta.pl (1,198 mln real users) straciły w porównaniu z
lipcem po prawie 100 tys. real users. Za to dzięki wzrostowi liczby
real users o prawie 140 tys real users sterwisy budowlane
Wirtualnej Polski awansowały na 6. pozycję. Liderem pod względem
liczby odsłon jest gratka.pl/dom.
Edukacja
Portal wikipedia.org odwiedziło w sierpniu o 150 tys. mniej real
users niż w lipcu, ale wykonali oni podobną liczbę odsłon. Na
drugie miejsce wskoczyły serwisy edukacyjne Google, wykorzystując
spadek popularności podobnych stron Onet.pl, które zanotowały o
ponad 250 tys. mniej real users. Natomiast wzrost liczby real users
o 175 tys. pozwolił serwisom edukacyjnym Wirtualnej Polski
awansować na 5. miejsce.
Erotyka
Pierwsze miejsce w tej kategorii utrzymał redtube.com (1,59 mln
real users), natomiast najwięcej odsłon (89 mln - o 13 mln więcej
niż w lipcu) miały serwisy erotyczne Wirtualnej Polski. Z kolei
serwisy adultfinder.com i zbiornik.com zamieniły się miejscami w
zestawieniu.
Serwisy sportowe
Liderem tej kategorii pozostają serwisy sportowe Onet.pl, które w
porównaniu z lipcem zyskały ponad 200 tys. real users, notując
również największą liczbę odsłon (141 mln). Natomiast popularność
stron sportowych Gazeta.pl wzrosła powyżej 3 mln real users. Na 14.
miejscu w zestawieniu pojawiły się serwisy life style'owe Grupy Fit
(224 tys. real users).
E-commerce
Bezapelacyjne prowadzenie w tej kategorii utrzymał serwis Allegro,
który zanotował sierpniu 9,9 mln real users i 3,3 mld odsłon.
Popularność serwisu quelle.pl spadła w porównaniu z lipcem o ponad
100 tys. real users, przez co wypadł on z pierwszej
dziesiątki.
Styl życia
Liderzy tej kategorii zanotowali spadki popularności w porównaniu z
lipcem: serwisy Onet.pl o ponad 150 tys. real users, a strony o2.pl
o ponad 250 tys. real users. Natomiast o 100 tys. użytkowników
więcej odwiedziło serwisy Wirtualnej Polski, które miały również
najwięcej odsłon (259 mln). Na 6. miejscu zamiast wizaz.pl znalazła
się Grupa Edipresse (2,24 mln real users), do której oprócz tego
serwisu należą inne strony life style'owe, głównie skierowane do
kobiet.
Turystyka
Liderem tej kategorii pozostają serwisy turystyczne Onet.pl (2,75
mln real users i 39 mln odsłon), ale w porównaniu z lipcem straciły
240 tys. użytkowników. Natomiast najwięcej odsłon (52 mln)
zanotowała witryna rozklad-pkp.pl, jednak i w tym przypadku
nastąpił spadek - o 8 mln. Ogółem większość serwisów turystycznych
była w sierpniu rzadziej odwiedzana niż miesiąc wcześniej.
Najbardziej - o prawie 400 tys. - spadła liczba użytkowników strony
Meteor24.pl.
Firmowe
Serwis Mozilli zyskał w sierpniu
500 tys. użytkowników i wykorzystując spadek popularności witryny
Microsoftu (o prawie 300 tys. real users) wyprzedził ją na
pierwszym miejscu. Na trzecie miejsce awansowała strona Orange,
którą odwiedziło prawie 600 tys. real users więcej niż w lipcu.
Natomiast najwięcej odsłon zanotował serwis PKO BP.
Nowe Technologie
Liderem tej kategorii pozostają serwisy tematyczne Interia.pl (4,07
mln real users), który - podobnie jak strony Onet.pl - przekroczyły
poziom 30 mln odsłon. Jednak poświęcone nowych technologiom witryny
Onet.pl straciły jednocześnie ponad 300 tys. użytkowników i zostały
wyprzedzone przez dobreprogramy.pl.
Praca
Serwisy rekrutacyjne Gazeta.pl i
Pracuj.pl zanotowały podobną liczbę użytkowników i odsłon jak w
lipcu. Natomiast ponad 100 tys. real users straciły serwisy o pracy
Wirtualnej Polski. Jeszcze większy spadek popularności (o prawie
180 tys. real users) zanotował serwis Pracuj.pl. Więcej real users
niż w czerwcu odwiedziło za to strony praca.wp.pl i
infopraca.pl.
Społeczności
Nasza-klasa.pl nadal jest zdecydowanym liderem tej kategorii ze
11,6 mln użytkowników i ponad 10,25 mld odsłon. Serwisy
społecznościowe Gazeta.pl zyskały w porównaniu z lipcem prawie 600
tys. real users, za to strony społecznościowe Wirtualnej Polski
straciły prawie 400 tys. real users. Spore wzrosty użytkowników
zanotowały też serwisy cokupic.pl (420 tys.), peb.pl (350 tys.) i
precel.pl (220 tys.).
Mapy i lokalizatory
Dwa pierwsze serwisy zanotowały nieznaczne spadki liczby
użytkowników i odsłon, ale nadal są niezagrożone. Wskaźniki witryny
wikimapia.pl wzrosły w porównaniu z lipcem o prawie 100 proc.
Hosting
W wyniku niewielkich zmian liczby real users Interia.pl zastąpiła
na pierwszym miejscu Onet.pl. Z 4. na 6. pozycję awansowała
nazwa.pl, natomiast Grupa Click-Media zyskała w porównaniu z lipcem
200 tys. użytkowników. Najwięcej odsłon zanotował serwis
webd.pl.
Publiczne
Pozycję lidera utrzymał serwis policja.gov.pl (733 tys. real
users), a najwięcej odsłon odnotowała strona Praca.gov.pl. Z
oczywistych względów mniej popularne niż w lipcu były witryny
uczelni wyższych.
Wyszukiwarki i katalogi
Z Google skorzystało w sierpniu o 500 tys. mniej użytkowników niż w
lipcu, ale serwis i tak dominuje zarówno pod względem liczby real
users (15,31 mln), jak i ilości odsłon (3,39 mld). Po ponad 400
tys. użytkowników straciły wyszukiwarki Onet.pl i Wirtualnej
Polski, a ta druga spadła z 5. na 8. miejsce.
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, sierpień 2009 agregat autoryzowany przez Gemius SA
Liczebność próby: N= 16 900. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
Zestaw kategorii tematycznych został ustalony i zaakceptowany przez Radę Badania Megapanel PBI/Gemius.
Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze witryny tematyczne w sierpniu 2009