SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa RASP przed Wirtualną Polską, TikTok ze spadkiem. Zmiany w Mediapanelu miesiąc później

W maju br. strony i aplikacje Grupy Ringier Axel Springer Polska wyprzedziły pod względem zasięgu Grupę Wirtualna Polska, a więcej użytkowników od każdego z tych wydawców miała Grupa Polsat-Interia. Wprowadzenie w Mediapanelu zmian, które wyeliminują mechanizmy autopromocyjne stosowane przez część wydawców, przesunięto na lipiec.

Według badania Mediapanel w maju br. serwisy i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 28,73 mln polskich internautów, co dało 96,7 proc. zasięgu. Każdy spędził w nich średnio 19 godzin, 19 minut i 9 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 28,42 mln użytkowników, 95,69 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 10 minut i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) miesiąc do miesiąca zanotowała spadek liczby odwiedzających z 25 do 24,71 mln oraz średniego czasu korzystania z 23 godzin, 12 minut i 17 sekund do 23 godzin, 7 minut i 28 sekund.

Trzecią pozycję utrzymała Grupa Polsat-Interia, mimo spadku z 20,91 do 20,46 mln użytkowników oraz z godziny, 18 minut i 13 sekund do godziny, 14 minut i 2 sekund przeciętnego czasu korzystania. Natomiast na czwarte miejsce awansowała Grupa Ringier Axel Springer Polska, w której serwisach i aplikacjach liczba internautów zmalała nieznacznie (z 20,4 do 20,31 mln), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z godziny, 55 minut i 52 sekund do godziny, 59 minut i 3 sekund.

Grupa RASP wysunęła się nad Grupę Wirtualna Polska, w której liczba użytkowników zmalała z 20,85 do 20,24 mln, a przeciętny czas korzystania - z 2 godzin, 18 minut i 40 sekund do 2 godzin, 16 minut i 16 sekund.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

TikToka odwiedziło w maju 12,85 mln polskich internautów, spędzając średnio po 18 godzin, 48 minut i 58 sekund. Miesiąc wcześniej platforma zanotowała 13,29 mln użytkowników oraz 17 godzin, 31 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Spadek zanotowała też platforma Temu (zapewniająca cały ruch Grupie Whaleco): z 14,74 do 14,22 mln użytkowników, przy wzroście średniego czasu spędzonego przez każdego z 36 minut i 46 sekund do równych 40 minut.

Zmiany w Mediapanelu od lipca

Miesiąc temu odpowiadające za Mediapanel firmy PBI i Gemiu zapowiedziały, że w badaniu zostaną wprowadzone zmiany, w efekcie których zmuszanie internautów do przeklikiwania np. przez stronę główną, żeby przeczytać właściwy tekst, nie będzie wpływać na wyniki odwiedzalności.

- Do momentu wypracowania rozwiązania (co powinno nastąpić od wyników za czerwiec br.) zawieszamy prezentowanie w zagregowanych miesięcznych wynikach rankingów domen oraz udostępnianie rankingów dla kategorii tematycznych i funkcjonalnych. Obecnie rankingi mogą nie odzwierciedlać rzeczywistej pozycji danego serwisu - poinformowano. Teraz PBI i Gemius zapowiadają, że zmiany w Mediapanelu będą obowiązywać od początku lipca.

CZYTAJ TEŻ: Szef Gazeta.pl zakwestionował wyniki Grupy Polsat-Interia. Ostra riposta Witwickiego

Netflix ze spadkiem na komputerach

Tylko na komputerach witryny i aplikacje Grupy Google przyciągnęły 21,35 mln internautów (71,86 proc. zasięgu), każdego średnio na 4 godziny, 33 minuty i 9 sekund. Meta Platforms zanotowała 11,9 mln użytkowników oraz 3 godziny, 15 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Grupa Wirtualna Polska - 9,43 mln odwiedzających, 31,75 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 6 minut i 28 sekund średniego czasu.

W porównaniu do kwietnia Netflix zanotował spadek liczby użytkowników z 2,77 do 2,67 mln oraz przeciętnego czasu spędzonego przez każdego z 8 godzin, 24 minut i 29 sekund do 6 godzin, 27 minut i 19 sekund.

Na smartfonach i tabletach liczba internautów w serwisach i aplikacjach Grupy Google zwiększyła się z 25,21 do 25,23 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z 17 godzin, 59 minut i 29 sekund do 18 godzin, 8 minut i 36 sekund.

Natomiast Meta Platforms zanotowała spadek z 22,34 do 22,09 mln odwiedzających, Grupa Polsat-Interia - z 19,73 do 19,1 mln, Grupa RASP - z 19,07 do 18,91 mln, a Grupa Wirtualna Polska - z 18,94 do 18,35 mln.

Spadki przeważają też wśród czołowych aplikacji mobilnych. W aplikacji Google liczba internautów zmniejszyła się z 20,83 do 20,41 mln, w tej Facebooka - z 18,06 do 17,57 mln, a w tej Messengera - z 17,67 do 17,45 mln.

Wśród aplikacji audytowanych w Mediapanelu zdecydowanie na czele pozostaje Allegro, które zanotowało wzrost liczby odwiedzających z 7,94 do 8,07 mln i spadek średniego czasu korzystania z 2 godzin, 12 minut i 37 sekund do 2 godzin, 11 minut i 20 sekund.

Dołącz do dyskusji: Grupa RASP przed Wirtualną Polską, TikTok ze spadkiem. Zmiany w Mediapanelu miesiąc później

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
A sprzedaż gwoździ calowych mniejsza od sprzedaży serka wiejskiego!
odpowiedź
User
Ola
Dotąd nie miałam świadomości procederu zmuszania przeklikiwania się przez stronę główną na potrzeby statystyk. Jeśli link nie kierował mnie do artykułu, to myślałam, że link był błędny i wychodziłam z portalu xD
odpowiedź
User
Ojej
Jacek S! Co sie stao? WP najgorsza ze wszystkich portali? Idziecie na dno?
odpowiedź