Na Facebooku w Polsce więcej kobiet i młodych użytkowników, starsi drożsi reklamowo
Wśród polskich użytkowników Facebooka 52,4 proc. to kobiety. Wśród grupy wiekowych najliczniejsza jest ta od 13 do 34 lat, ale szybciej przybywa starszych internautów.
We wrześniu br. Facebook miał 12,6 mln polskich zarejestrowanych użytkowników - wynika z danych platformy reklamowej Catvertiser.com. W tej grupie 6 mln stanowili mężczyźni, a 6,6 mln - kobiety.
Prawie trzy czwarte polskich użytkowników portalu to osoby mające 13-34 lat. Odwiedzających w wieku 13-18 lat było we wrześniu 2,6 mln (20,6 proc. ogółu), tych w wieku 19-24 lat - 3 mln (23,8 proc.), a tych mających 25-34 lat - 3,8 mln (14,3 proc.). Przy czym w skali miesiąca przybyło starszych użytkowników.
Ponieważ starszych odwiedzających jest mniej, droższe jest dotarcie do nich z reklamami. Stawki za targetowane reklamy rosną wraz z wiekiem odbiorców przy każdym modelu sprzedaży (CPC, CPA, CPM), przy czym dla najstarszej grupy wiekowej (65 lat i więcej) są nieco niższe niż dla grup 35-64 lat.
Dołącz do dyskusji: Na Facebooku w Polsce więcej kobiet i młodych użytkowników, starsi drożsi reklamowo