Multimedia Polska inwestuje i liczy na jeszcze większy wzrostprzychodów
W 2008 roku operator kablowy Multimedia Polska powiększył swojeprzychody, ale spadł jego zysk netto. Spółka w tym roku liczy nadalszy wzrost przychodów, będzie kontynuować inwestycje w budowęsieci w Warszawie i planuje wprowadzenie nowych usług.
Przychody Multimedia Polska w 2008 roku wyniosły 419,5 mln zł ibyły o 13,3 proc. wyższe niż rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDAwzrósł w ub.r do 237,3 mln zł z 208,6 mln zł w 2007 roku. Spadłjednak zysk netto. W 2008 roku wyniósł on bowiem 53,9 mln zł, czyli26 proc. mniej niż rok wcześniej.
W samym IV kwartale ub.r. przychody operatora wzrosły wporównaniu do analogicznego okresu 2007 roku o 12 proc. do 125,2mln zł, wzrósł też skorygowany zysk EBITDA o 14 proc. do 62,6 mlnzł, ale zysk netto spadł aż o 64 proc. do 10,6 mln zł.
Spółka spadek zysku netto tłumaczy przyczynami leżącymi poza jejdziałalnością operacyjną. Chodzi o wzrost amortyzacji, spadekprzychodów finansowych i wydatki związane z odroczonym podatkiemdochodowym.
Na koniec ub.r. sieć Multimedia Polska miała 662 tys. abonentów,w tym z telewizji analogowej operatora korzystało 655 tys. klientów(wzrost w porównaniu do 2007 roku o 14 proc. ), z telewizjicyfrowej - 71 tys. (wzrost o 39 proc.), z z internetu - 279 tys.(wzrost o 32 proc.), a z telefonii - 196 tys. (wzrost o 11 proc. ).W sumie w ub.r sieć sprzedała 1,129 mln usług. Współczynnik ARPU(dochód z jednego abonenta) wzrósł w ciągu roku z 57,8 zł do 61,5zł.
W zeszłym roku spółka na inwestycje wydała 232 mln zł. Wydatkite dotyczyły m.in. uruchomienia świadczenia usług w Warszawie,gdzie obecnie w jej zasięgu znajduje się już około 50 tys.gospodarstw domowych. W sumie sieć ma w stolicy kilka tysięcyabonentów, którzy wykupili ponad 15 tys. usług netto. Spółkazamierza do 2010/2011 roku powiększyć swój zasięg w Warszawie do120 tys. mieszkań, na co planuje wydać jeszcze 85 mln zł. Zarównow stolicy jak i w innych regionach
operator może rozważyć także akwizycje innych sieci, ale tylkojeśli to będzie tańsze od budowy nowej sieci.
W bieżącym roku Multimedia Polska zamierza wprowadzić noweusługi - telewizję interaktywną, T-commerce (sprzedaż z użyciemtelewizji) czy PVR. Prezes spółki Andrzej Rogowski nie chciał narazie zdradzać szczegółów tych projektów. Obecnie z zaawansowanychrozwiązań telewizji cyfrowej operator jako jedyna sieć kablowa wPolsce udostępnia VoD. W tej chwili jednak spółka nie ujawniawyników sprzedaży tej usługi. W II kwartale sieć może rozpocząćtakże świadczenie usług telefonii komórkowej jako MVNO - To jestrealne - przyznał Rogowski. Spółka wdraża również technologięWimax, bowiem zamierza wystartować z usługą dostępu do internetudrogą radiową.
Multimedia Polska nie ma obaw związanych z kryzysemgospodarczym. - Zakładamy wzrost naszej firmy, nie planujemy zmianw jej strukturze, ani zwolnień pracowników - powiedział prezesoperatora - W ostatnich tygodniach padają rekordy sprzedaży wnaszej historii. W jednym tygodniu sprzedajemy 7 tys. usług netto -dodał. Dlatego spółka liczy, że jej dynamika przychodów w 2009 rokubędzie jeszcze wyższa niż w ub. r.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska inwestuje i liczy na jeszcze większy wzrostprzychodów