„Motor” sprzedaje o jedną trzecią więcej niż „Auto Świat”. „Top Gear” mocno w dół
W kwietniu 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto Świat Poradnik”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w kwietniu 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 2,39 proc. i wyniosła 111 505 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 11,03 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 76 602 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 44 677 egz., po spadku o 10,37 proc. Drugą lokatę zajął magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 35 783 egz., po spadku o 13,34 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 26,69 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 30 250 egz.
Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 2,56 proc., odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept), który zajął miejsce siódme - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego tytułu w kwietniu br. wyniosła 6 407 egz.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 208 269 | 111 638 | 111 505 | 196 296 | 109 097 | 108 897 |
Auto Świat | 125 622 | 76 861 | 76 602 | 143 962 | 90 701 | 86 099 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik | 71 991 | 44 709 | 44 677 | 71 966 | 49 845 | 49 845 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 88 200 | 35 983 | 35 783 | 86 000 | 41 491 | 41 291 |
Top Gear | 59 978 | 30 419 | 30 250 | 81 477 | 41 288 | 41 262 |
Auto Motor i Sport | 52 420 | 27 115 | 27 115 | 54 020 | 29 039 | 29 039 |
Świat Motocykli | 27 000 | 13 888 | 13 888 | 30 000 | 17 697 | 17 697 |
Automobilista | 19 200 | 7 906 | 7 886 | 19 650 | 8 844 | 8 804 |
Classic Auto | 14 300 | 6 407 | 6 407 | 14 400 | 6 247 | 6 247 |
W kwietniu br. w porównaniu do marca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 0,27 proc., a wynik „Auto Świata” - o 7,03 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 19,06 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” (Agora) - było to 8,34 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | kwiecień | marzec | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 208 269 | 111 638 | 111 505 | 200 910 | 111 325 | 111 205 |
Auto Świat | 125 622 | 76 861 | 76 602 | 117 642 | 72 717 | 71 569 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik | 71 991 | 44 709 | 44 677 | 64 974 | 37 524 | 37 524 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 88 200 | 35 983 | 35 783 | 88 000 | 38 752 | 38 752 |
Top Gear | 59 978 | 30 419 | 30 250 | 61 992 | 31 767 | 31 590 |
Auto Motor i Sport | 52 420 | 27 115 | 27 115 | 51 999 | 25 067 | 25 067 |
Świat Motocykli | 27 000 | 13 888 | 13 888 | 27 000 | 15 152 | 15 152 |
Automobilista | 19 200 | 7 906 | 7 886 | 19 200 | 7 712 | 7 712 |
Classic Auto | 14 300 | 6 407 | 6 407 | 14 300 | 6 903 | 6 903 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” sprzedaje o jedną trzecią więcej niż „Auto Świat”. „Top Gear” mocno w dół