SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” sprzedaje o jedną trzecią więcej niż „Auto Świat”. „Top Gear” mocno w dół

W kwietniu 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto Świat Poradnik”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w kwietniu 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 2,39 proc. i wyniosła 111 505 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 11,03 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 76 602 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 44 677 egz., po spadku o 10,37 proc. Drugą lokatę zajął magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 35 783 egz., po spadku o 13,34 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 26,69 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 30 250 egz.

Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 2,56 proc., odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept), który zajął miejsce siódme - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego tytułu w kwietniu br. wyniosła 6 407 egz.

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

ZKDP

2015

2014

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

208 269

111 638

111 505

196 296

109 097

108 897

Auto Świat

125 622

76 861

76 602

143 962

90 701

86 099

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto Świat Poradnik

71 991

44 709

44 677

71 966

49 845

49 845

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

88 200

35 983

35 783

86 000

41 491

41 291

Top Gear

59 978

30 419

30 250

81 477

41 288

41 262

Auto Motor i Sport

52 420

27 115

27 115

54 020

29 039

29 039

Świat Motocykli

27 000

13 888

13 888

30 000

17 697

17 697

Automobilista

19 200

7 906

7 886

19 650

8 844

8 804

Classic Auto

14 300

6 407

6 407

14 400

6 247

6 247

W kwietniu br. w porównaniu do marca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 0,27 proc., a wynik „Auto Świata” - o 7,03 proc.

Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 19,06 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” (Agora) - było to 8,34 proc.

Wirtualnemedia.pl

2015

ZKDP

kwiecień

marzec

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

208 269

111 638

111 505

200 910

111 325

111 205

Auto Świat

125 622

76 861

76 602

117 642

72 717

71 569

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto Świat Poradnik

71 991

44 709

44 677

64 974

37 524

37 524

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

88 200

35 983

35 783

88 000

38 752

38 752

Top Gear

59 978

30 419

30 250

61 992

31 767

31 590

Auto Motor i Sport

52 420

27 115

27 115

51 999

25 067

25 067

Świat Motocykli

27 000

13 888

13 888

27 000

15 152

15 152

Automobilista

19 200

7 906

7 886

19 200

7 712

7 712

Classic Auto

14 300

6 407

6 407

14 300

6 903

6 903

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Motor” sprzedaje o jedną trzecią więcej niż „Auto Świat”. „Top Gear” mocno w dół

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
michał
Kupowałem oba pisma, teraz jedynie Motor. Przyczyna jest bardzo prosta i oczywista. Dziennikarze Motor lepiej, trafniej wskazują zalety i wady aut. W Auto Świat wszystkie recenzje są jakieś takie nijakie, uśrednione i często niezgodne z prawdą. Na przykład w Auto Świat dziennikarze twierdzili, że w modelu X są wygodne fotele. Podczas gdy Motoru + opinie użytkowników w Internecie wskazywały, że są problemy z przybraniem wygodnej pozycji. Albo nowy Ford Mondeo i jego silnik 150 koni diesel. Znów brak bardziej krytycznego porównania do poprzedniej wersji, czy do Passata. Czy dziennikarze Auto Świat w ogóle jeżdżą tymi autami? Na filmach na YouTube widać jakie mają luzackie i flegmatyczne podejście do testowania. Nic ciekawego się dowiedzieć nie można.
odpowiedź
User
pavv
Swego czasu kupowałem i Motór i Auto Świat, ale po roku stwierdziłem, że nie mam co w nich czytać. Nie będę czytał o najnowszych modelach bo się tylko wkurzę.
odpowiedź
User
Kuba
Od dzieciaka kupowałem AŚ ale tylko dlatego, że Motor był mi nie znany, kto wie czy w ogóle był. Jeżdżę starym volkswagenem, ale zawsze miałem słabość do wygodnych francuzów. Moje zamiłowanie do citroenów i peugeotów wzrosło po kilkuletniej lekturze rynkowego lidera choć nie zmienia to faktu, że nie zamienię VW na auta spod znaku dwóch szewronów czy afrykańskiego kota. Może kiedyś jak będę nie co więcej zarabiał.
odpowiedź