„Motor” i „TopGear” liderami wśród pism motoryzacyjnych
W I kwartale br. wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Z kolei wśród miesięczników pozycję lidera utrzymał „TopGear”, a najwięcej zyskało „Auto-Moto”.
W I kwartale 2013 roku liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem I kwartału 2012 roku wzrosła o 6,26 proc. i wyniosła 105 712 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 6,98 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 83 467 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w I kwartale 2013 roku wyniósł 47 724 egz., po największym spadku w zestawieniu, wynoszącym 16,01 proc.
Na drugą lokatę (z miejsca trzeciego) awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zwiększyła się o najbardziej w zestawieniu, bowiem o 12,54 proc. do 45 352 egz.
Z kolei na ostatnie miejsce podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 9,45 proc. i wyniosła 42 897 egz. Rok temu tytuł ten był drugi.
Wirtualnemedia.pl | I kwartał | |
2013 | 2012 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 105 712 | 99 483 |
Auto Świat | 83 467 | 89 725 |
| Miesięczniki | |
Top Gear | 47 724 | 56 818 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 45 352 | 40 300 |
Auto Świat Poradnik | 42 897 | 47 372 |
Auto Motor i Sport | 30 689 | 29 398 |
Świat Motocykli | 17 594 | 20 722 |
Automobilista | 8 787 | 10 340 |
Classic Auto | 7 393 | 7 165 |
W marcu 2013 roku wśród pism motoryzacyjnych także pierwsze miejsce należało do tygodnika „Motor”. Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 114 519 egz. i w porównaniu do marca 2012 roku wzrosła ona o 18,49 proc. Drugie miejsce zajął tygodnik „Auto Świat” (82 466 egz.; spadek o 6,49 proc.).
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował „TopGear” (43 427 egz.; jednak spadek o 12,69 proc.). Z trzeciej na drugą lokatę awansowało „Auto Moto” (40 961 egz.; wzrost o 24,03 proc. - największy w zestawieniu). Z kolei z pozycji lidera na trzecie miejsce spadł „Auto Świat Poradnik” (39 314 egz.; w dół o 21,61 proc. - największy w zestawieniu).
Wirtualnemedia.pl | marzec | |
2013 | 2012 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 114 519 | 96 648 |
Auto Świat | 82 466 | 88 188 |
| Miesięczniki | |
Top Gear | 43 427 | 49 737 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 40 961 | 33 026 |
Auto Świat Poradnik | 39 314 | 50 149 |
Auto Motor i Sport | 30 451 | 28 138 |
Świat Motocykli | 17 510 | 20 938 |
Automobilista | 8 904 | 9 726 |
Classic Auto | 7 327 | 6 759 |
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „TopGear” liderami wśród pism motoryzacyjnych