„Motor” i „Top Gear” na czele sprzedaży w segmencie pism motoryzacyjnych
W maju 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera znalazł się magazyn „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w maju br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zwiększyła się o 2,83 proc. i wyniosła 98 467 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował wzrost wynoszący 0,57 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 407 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce należało do magazynu „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 41 480 egz., po wzroście o 1,68 proc.
Drugą lokatę w analizowanym okresie zajęło „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 40 935 egz., po wzroście o 0,99 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 5,92 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 38 135 egz.
Natomiast największy spadek w segmencie miesięczników - o 9,44 proc. do 15 411 egz. - odnotował „Świat Motocykli” (Agora). W zestawieniu uplasował się on na miejscu piątym.
Wirtualnemedia.pl | maj | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 189 935 | 98 667 | 98 467 | 189 965 | 95 756 | 95 756 |
Auto Świat | 130 197 | 81 909 | 77 407 | 136 678 | 81 968 | 76 968 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Top Gear | 67 998 | 41 480 | 41 480 | 79 001 | 41 429 | 40 793 |
Auto-Moto | 85 000 | 41 135 | 40 935 | 84 986 | 40 533 | 40 533 |
Auto Świat Poradnik | 66 993 | 38 135 | 38 135 | 74 961 | 36 005 | 36 005 |
Auto Motor i Sport | 53 999 | 28 090 | 28 090 | 59 336 | 29 042 | 29 042 |
Świat Motocykli | 30 293 | 15 411 | 15 411 | 32 500 | 17 018 | 17 018 |
Automobilista | 19 600 | 8 411 | 8 371 | 20 000 | 8 541 | 8 436 |
W maju 2014 roku w porównaniu do kwietnia 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 9,58 proc., a wynik „Auto Świata” - o 10,08 proc.
Natomiast wśród miesięczników jedynym wzrostem (o 0,53 proc.) pochwalić się mógł „Top Gear”, a najwięcej stracił „Auto Świat Poradnik” - było to 23,35 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2014 | |||||
ZKDP | maj | kwiecień | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 189 935 | 98 667 | 98 467 | 196 296 | 109 097 | 108 897 |
Auto Świat | 130 197 | 81 909 | 77 407 | 143 962 | 90 682 | 86 080 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Top Gear | 67 998 | 41 480 | 41 480 | 81 477 | 41 288 | 41 262 |
Auto-Moto | 85 000 | 41 135 | 40 935 | 86 000 | 41 491 | 41 291 |
Auto Świat Poradnik | 66 993 | 38 135 | 38 135 | 71 966 | 49 752 | 49 752 |
Auto Motor i Sport | 53 999 | 28 090 | 28 090 | 54 020 | 29 039 | 29 039 |
Świat Motocykli | 30 293 | 15 411 | 15 411 | 30 000 | 17 697 | 17 697 |
Automobilista | 19 600 | 8 411 | 8 371 | 19 650 | 8 844 | 8 804 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Top Gear” na czele sprzedaży w segmencie pism motoryzacyjnych