„Motor” i „Top Gear” liderami wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2013 roku
W I półroczu 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrosła o 3,30 proc. i wyniosła 102 676 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 5,22 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 82 127 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 12,15 proc. do 46 045 egz.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 43 334 egz., po największym wzroście w zestawieniu wynoszącym 12,10 proc.
Na ostatnią pozycję podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,09 proc. i wyniosła 40 474 egz.
Z kolei największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 19,41 proc. i ostatecznie wyniósł 17 437 egz. Pismo to w rankingu zajęło miejsce piąte.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | |
2013 | 2012 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 102 676 | 99 398 |
Auto Świat | 82 127 | 86 648 |
Tytuł | Miesięczniki | |
Top Gear | 46 045 | 52 415 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 43 334 | 38 657 |
Auto Świat Poradnik | 40 474 | 44 038 |
Auto Motor i Sport | 29 798 | 27 487 |
Świat Motocykli | 17 437 | 21 636 |
Automobilista | 8 729 | 9 659 |
Classic Auto | 7 824 | 7 270 |
W czerwcu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2012 roku zwiększyła się o 1,96 proc. do 94 461 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 76 191 egz., po spadku o 7,43 proc.
Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera również należała do „Top Gear” (50 117 egz.; wzrost o 13,23 proc.). Drugie miejsce zajęło „Auto-Moto” (37 558 egz.; w górę o 1,63 proc.), a trzecie - „Auto Świat Poradnik” (35 752 egz.; w dół o 2,59 proc.).
Największym wzrostem (o 24,50 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). Z kolei najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” - było to 24,84 proc.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | |
2013 | 2012 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 94 461 | 92 641 |
Auto Świat | 76 191 | 82 309 |
Tytuł | Miesięczniki | |
Top Gear | 50 117 | 44 263 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 37 558 | 36 956 |
Auto Świat Poradnik | 35 752 | 36 704 |
Auto Motor i Sport | 27 039 | 25 477 |
Świat Motocykli | 16 511 | 21 968 |
Classic Auto | 8 614 | 6 919 |
Automobilista | 8 206 | 8 844 |
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Top Gear” liderami wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2013 roku