„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży. „Top Gear” o 29 proc. w dół w styczniu
W styczniu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w styczniu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 2,41 proc. i wyniosła 102 708 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,64 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 67 390 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce w analizowanym okresie awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 43 897 egz., po wzroście o 11,06 proc. - jedynym w zestawieniu.
Na drugą lokatę spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 37 563 egz., po spadku o 28,60 proc. - największym w rankingu.
Podium uzupełnia „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował stratę sprzedaży w skali roku o 3,85 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 35 110 egz.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 204 427 | 102 708 | 102 708 | 194 874 | 105 336 | 105 243 |
Auto Świat | 111 980 | 67 473 | 67 390 | 119 481 | 71 715 | 70 668 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 86 000 | 43 897 | 43 897 | 87 972 | 39 709 | 39 524 |
Top Gear | 81 995 | 37 705 | 37 563 | 89 974 | 52 771 | 52 611 |
Auto Świat Poradnik | 64 982 | 35 154 | 35 110 | 69 996 | 36 547 | 36 516 |
Auto Motor i Sport | 49 700 | 24 748 | 24 748 | 51 997 | 29 102 | 29 102 |
Świat Motocykli | 26 850 | 12 600 | 12 600 | 37 000 | 15 717 | 15 717 |
Automobilista | 18 200 | 7 678 | 7 638 | 19 500 | 7 826 | 7 826 |
Classic Auto | 14 000 | 6 747 | 6 747 | 14 400 | 7 761 | 7 761 |
W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 8,76 proc., a wynik „Auto Świata” spadł o 17,01 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł „Top Gear” - było to 63,84 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 28,03 proc., zanotował miesięcznik „Świat Motocykli” (Agora).
Wirtualnemedia.pl | miesiąc | |||||
ZKDP | styczeń 2016 | grudzień 2015 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 204 427 | 102 708 | 102 708 | 211 613 | 112 571 | 112 571 |
Auto Świat | 111 980 | 67 473 | 67 390 | 138 308 | 81 315 | 81 200 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 86 000 | 43 897 | 43 897 | 85 000 | 40 727 | 40 727 |
Top Gear | 81 995 | 37 705 | 37 563 | 49 992 | 23 069 | 22 926 |
Auto Świat Poradnik | 64 982 | 35 154 | 35 110 | 66 980 | 43 938 | 43 938 |
Auto Motor i Sport | 49 700 | 24 748 | 24 748 | 49 690 | 24 136 | 24 136 |
Świat Motocykli | 26 850 | 12 600 | 12 600 | 33 000 | 17 633 | 17 508 |
Automobilista | 18 200 | 7 678 | 7 638 | 18 200 | 6 720 | 6 720 |
Classic Auto | 14 000 | 6 747 | 6 747 | 14 000 | 5 867 | 5 867 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży. „Top Gear” o 29 proc. w dół w styczniu