SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mniejszy zysk Grupy Lufthansy

Zysk operacyjny Lufthansy po pierwszych dziewięciu miesiącach 2009roku wyniósł 226 millionów euro. Po raz pierwszy wynik tenuwzględnia rezultat Austrian Airlines i linii bmi w wysokości 28millionów euro. Rezultat finansowy Grupy jest niższy w porównaniudo tego samego okresu w zeszłym roku.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2009 roku, GrupaLufthansy wygenerowała przychody sięgające 16.2 milarda euro, costanowiło 13,2 procent mniej niż rok wcześniej. Przychody z ruchupasażerskiego zmniejszyły się o 16,3 procent do 12.6 miliardóweuro. Spowodowane było to głównie spadkiem liczby pasażerów iprzewożonych towarów oraz mniejszym średnim zyskiem, liczonego naprzewiezionego pasażera. W sumie zysk operacyjny Grupy obniżył sięo 8,7 procent do 18.1 miliarda euro w raportowanym okresie.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2009 roku koszty operacyjnespadły o 5,8 procent do 17.8 miliarda euro. Było to efektemmniejszych kosztów paliwa o 1.5 miliarda euro, stanowi spadek o36,4 procent w stosunku do ubiegłego roku i było to związanezarówno z ceną jak i ilością paliwa. Opłaty wyniosły 3 procentwięcej niż w tym samym okresie w zeszłym roku. Skorygowany wynikbez efektu konsolidacji wyniósł 2,1 procent poniżej rezultatuosiągniętego w ubiegłym roku.

Wynik operacyjny Grupy w raportowanym okresie wyniósł 226 millioneuro, czyli 728 milionów euro mniej za ten sam okres w ubiegłymroku. Liczba ta włącza wynik finansowy Austrian Airlines i bmi nasumę 28 milionów euro, a także różnicę z konsolidacji z AustrianAirlines (ujemna wartość firmy) w wysokości 61 milionów euro.Spadek spowodowany jest głównie negatywnym trendem w gałęziachLinii Pasażerskich Grupy jak równiż Logistyki. Zysk netto Grupywyniósł -(minus) 32 miliony euro; w tym samym okresie w zeszłymroku wyniósł on 529 milionów euro.

Nakłady kapitałowe Lufthansy w raportowanym okresie wyniosły 1.8miliarda euro, z czego 1.4 miliarda euro zostało wydane narozszerzenie i modernizację floty. Zakup 45 procent udziałów SNAirholding SA/NV (Brussels Airlines) kosztował 65 milionów euro.Zakup linii, które są konsolidowane (szczególnie Austrian Airlinesi bmi) kosztował 56 million euro. Uzyskano 77 milionów euro zasprzedaż pozostałych udziałów linii Condor i spłaty związanych znimi pożyczek. Przepływ gotówki wyniósł 1.4 miliarda euro. Nakoniec trzeciego kwartału zadłużenie kredytowe netto GrupyLufthansa zamknęło się na poziomie 1.9 miliarda euro.

autor:
2009-11-02

Dołącz do dyskusji:

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl