SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Messi, Neymar i Lewandowski najczęstszym tematem rozmów polskich fanów futbolu w social media

Facebook jest najpopularniejszym kanałem społecznościowym wśród polskich kibiców piłki nożnej. Prawie połowa korzysta z social media podczas oglądania transmisji meczów w telewizji - wynika z badania Mortar i Prime Research.

Kibice w całej Europie chętnie i aktywnie korzystają z nowych kanałów komunikacji. Najpopularniejszym kanałem pozostaje Facebook, którego używa w skali Europy 63% fanów futbolu. W samej Polsce jest to kanał nr 1 dla prawie 3/4 badanych (73%), co stawia nas na czwartym miejscu za Włochami (81%), Rumunią (78%) oraz Portugalią (77%). Na drugim miejscu fani piłki nożnej w Europie wskazują YouTube (13%), a na trzecim miejscu uplasował się Twitter (8%).

Pytani o powody korzystania z mediów społecznościowych, fani futbolu są zgodni – najważniejszym z nich jest "bycie na bieżąco" jeśli chodzi o przebieg i wyniki meczów. W skali Europy odpowiedziało tak 64%, podczas gdy w samej Polsce - 74% badanych.

Kibice chętnie dzielą się emocjami w mediach społecznościowych podczas oglądania meczów w telewizji, ale rzadko robią to, gdy oglądają mecz na żywo, na stadionie. Prawie połowa polskich fanów (46%) deklaruje, że umieszcza wpisy nawet 2 razy w trakcie oglądania transmisji meczu. Najaktywniejsi są w tym zakresie Hiszpanie, z których co czwarty (24%) umieszcza co najmniej 4 wpisy podczas śledzenia transmisji meczów w TV. Ta aktywność zdecydowanie spada gdy śledzimy rozgrywki na żywo, na stadionie - prawie połowa polskich fanów piłki nożnej (45%) deklaruje, że w tym czasie nigdy nie umieszcza wpisów w swoich kanałach social media.

Dla kibiców ważna jest możliwość stałego połączenia z internetem podczas oglądania meczu na stadionie. 66% ankietowanych Polaków oczekuje dostępności Wi-Fi na wszystkich stadionach. Podobnie odpowiadają kibice w skali Europy (69%). Najbardziej tym rozwiązaniem są zainteresowani Włosi (80%) i Portugalczycy (78%), a najmniej - Niemcy (39%).

Fani futbolu nie wyobrażają sobie mediów społecznościowych bez ulubionych piłkarzy. Na pytanie, czy zawodnicy powinni być obecni w nowoczesnych kanałach komunikacji, pozytywnie odpowiedziało 81% Polaków. Najbardziej spragnieni stałego kontaktu z idolami są Turcy (93%), a najmniej - Anglicy (50%).

Analiza treści kanałów social media pokazała natomiast, o których piłkarzach i klubach piłkarskich fani najczęściej rozmawiają w kanałach społecznościowych. W Polsce na pierwszym miejscu uplasował się Leo Messi, który pokonał w tej klasyfikacji Neymara i Roberta Lewandowskiego. O dużej popularności polskiego napastnika na arenie międzynarodowej może świadczyć fakt, że znalazł się on wśród najpopularniejszych piłkarzy w dziesięciu spośród szesnastu analizowanych narodowości w Europie. Mianem drużyny, której występy wzbudzają największe zainteresowanie Polaków w mediach społecznościowych, może pochwalić się FC Barcelona, która wyprzedziła w tym zestawieniu Real Madryt i Chelsea Londyn.

W ramach badania sprawdzono także, które wydarzenia w historii europejskiej piłki klubowej cieszyły się największym zainteresowaniem w kanałach społecznościowych. Polscy fani najbardziej aktywni byli podczas ubiegłorocznego finału Ligi Mistrzów pomiędzy FC Barceloną a Juventusem Turyn. Drugi pod tym względem był finał z 2014 r., kiedy Real Madryt pokonał po dogrywce Atletico Madryt i zdobył swój dziesiąty tytuł. Trzecim najpopularniejszym spotkaniem był półfinałowy pojedynek Bayernu Monachium z FC Barceloną w sezonie 2012/13.

Badanie "The Social Fanalytics Report" zostało przeprowadzone przez firmę Mortar dla MasterCard na próbie 5 tys. respondentów z 16 krajów Europy (Anglia, Czechy, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Izrael, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Turcja, Szwecja, Włochy, Ukraina). Drugą część badania, tj. analizę rozmów w social media, przeprowadziła na zlecenie MasterCard firma Prime Research w kanałach społecznościowych w ww. 16 krajach europejskich.

Dołącz do dyskusji: Messi, Neymar i Lewandowski najczęstszym tematem rozmów polskich fanów futbolu w social media

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl