SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel z czerwca: YouTube, WP i Interia w górę, Gazeta.pl w dół

W czerwcu br. YouTube, a także serwisy WP i Orange oraz Interii miały po 200-300 tys. użytkowników. Za to strony Gazeta.pl zanotowały po ponad 100 tys. real users mniej.

Z danych z Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w czerwcu serwisy Google miały w Polsce 85 tys. użytkowników mniej niż w maju. Za to Facebook zyskał 80 tys. real users, a YouTube - 275 tys.

Wśród polskich serwisów horyzontalnych Onet zanotował 65 tys. użytkowników więcej, WP i Orange - 245 tys. więcej, a Interia - 190 tys. więcej. Natomiast strony Gazeta.pl straciły w skali miesiąca 120 tys. real users, a NK.pl - 65 tys. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 17 515 402 89,55%  
2 facebook.com 13 737 745 70,24%  
3 youtube.com 13 678 111 69,93%  
4 Grupa Onet.pl 13 437 858 68,71% tak
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 625 945 64,55% tak
6 Grupa Gazeta.pl 11 773 097 60,19% tak
7 Grupa Interia.pl 11 655 539 59,59% tak
8 Grupa Allegro.pl 11 352 009 58,04% tak
9 Grupa Nk.pl 10 317 129 52,75%  
10 Grupa O2.pl 9 635 983 49,27% tak
11 Grupa Wikipedia 9 547 370 48,81%  
12 Grupa GG Network 7 637 956 39,05% tak
13 Grupa Polskapresse 5 836 081 29,84% tak
14 Grupa Murator 5 832 337 29,82% tak
15 Grupa Ringier Axel Springer 5 740 528 29,35% tak
16 Grupa Next Infor 5 019 500 25,66% tak
17 Grupa Money.pl 4 884 420 24,97% tak
18 Grupa Microsoft 4 430 020 22,65%  
19 demotywatory.pl 4 299 765 21,98%  
20 Grupa TVN 4 168 141 21,31% tak


W rankingu stron objętych audytem site-centric na czele jest niezmiennie pięć portali horyzontalnych i Allegro.pl
, które w skali miesiąca zyskało 15 tys. użytkowników. W drugiej części zestawienia serwisy Muratora miały 280 tys. real users więcej niż w maju, strony Ringier Axel Springer - 290 tys. więcej.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg
1 Grupa Onet.pl 13 437 858 68,71%
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 625 945 64,55%
3 Grupa Gazeta.pl 11 773 097 60,19%
4 Grupa Interia.pl 11 655 539 59,59%
5 Grupa Allegro.pl 11 352 009 58,04%
6 Grupa O2.pl 9 635 983 49,27%
7 Grupa GG Network 7 637 956 39,05%
8 Grupa Polskapresse 5 836 081 29,84%
9 Grupa Murator 5 832 337 29,82%
10 Grupa Ringier Axel Springer 5 740 528 29,35%
11 Grupa Next Infor 5 019 500 25,66%
12 Grupa Money.pl 4 884 420 24,97%
13 Grupa TVN 4 168 141 21,31%
14 Grupa Media Regionalne 3 992 439 20,41%
15 Grupa Netshare 3 684 852 18,84%
16 Grupa Edipresse.pl 3 564 199 18,22%
17 dobreprogramy.pl 3 522 815 18,01%
18 filmweb.pl 3 375 471 17,26%
19 nokaut.pl 2 905 916 14,86%
20 Grupa Spolecznosci.pl 2 807 587 14,35%


Adres google.pl odwiedziło 65 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a google.com - 285 tys. więcej. Onet.pl zyskał 185 tys. real users, a WP.pl - aż 415 tys.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 970 213 86,77%  
2 facebook.com 13 737 745 70,24%  
3 youtube.com 13 678 111 69,93%  
4 onet.pl 12 461 702 63,71% tak
5 google.com 11 916 043 60,92%  
6 wp.pl 11 192 674 57,23% tak
7 allegro.pl 10 625 224 54,32% tak
8 nk.pl 10 309 736 52,71%  
9 wikipedia.org 9 482 341 48,48%  
10 gazeta.pl 8 387 270 42,88% tak
11 interia.pl 7 437 487 38,03% tak
12 chomikuj.pl 6 167 456 31,53% tak
13 blogspot.com 5 352 139 27,36%  
14 demotywatory.pl 4 299 765 21,98%  
15 zumi.pl 4 099 151 20,96% tak
16 ceneo.pl 3 992 197 20,41% tak
17 ask.com 3 989 106 20,40%  
18 kwejk.pl 3 952 940 20,21%  
19 o2.pl 3 952 799 20,21% tak
20 blox.pl 3 859 885 19,73% tak


W serwisach Allegro wykonano 415 mln odsłon mniej niż w maju, za to na stronach Onetu - 85 mln więcej, a na stronach WP i Orange - 20 mln więcej. Gazeta.pl i Interia.pl zanotowały pod tym względem spadki.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl 4 194 557 341 11 352 009
2 Grupa Onet.pl 2 583 460 037 13 437 858
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange 2 359 313 893 12 625 945
4 Grupa Gazeta.pl 1 128 394 771 11 773 097
5 Grupa Interia.pl 1 068 065 164 11 655 539
6 Grupa O2.pl 933 540 978 9 635 983
7 plemiona.pl 550 082 975 230 265
8 Grupa Spolecznosci.pl 526 388 741 2 807 587
9 tablica.pl 281 425 076 2 651 910
10 filmweb.pl 171 842 371 3 375 471


Na stronach Onetu oraz WP i Orange użytkownicy spędzili średnio po 11-12 minut mniej niż miesiąc wcześniej. Serwisy Polskiego Radia straciły pod tym względem 30 minut, a witryny TVN - aż 3 godziny i 15 minut. Za to

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Wirtualna Polska - Orange 72 624 901 05:45:07 12 625 945
2 Grupa Onet.pl 72 270 264 05:22:41 13 437 858
3 Grupa Allegro.pl 48 017 501 04:13:48 11 352 009
4 Grupa Interia.pl 44 306 970 03:48:05 11 655 539
5 Grupa Gazeta.pl 25 603 911 02:10:29 11 773 097
6 Grupa O2.pl 25 100 261 02:36:17 9 635 983
7 Grupa TVN 18 903 119 04:32:07 4 168 141
8 Grupa Murator 8 771 103 01:30:14 5 832 337
9 Grupa Spolecznosci.pl 6 805 030 02:25:26 2 807 587
10 Grupa GG Network 6 389 740 00:50:12 7 637 956
11 Grupa Polskie Radio 4 176 304 03:01:30 1 380 582
12 Grupa Eurozet 3 660 434 05:45:05 636 432
13 plemiona.pl 3 233 667 14:02:36 230 265
14 tablica.pl 2 990 722 01:07:40 2 651 910
15 Grupa Ling.pl 2 627 146 04:06:44 638 866
16 wiocha.pl 2 470 736 01:22:50 1 789 817
17 Grupa Targeo.pl 1 950 437 01:13:53 1 584 078
18 Grupa Polskapresse 1 730 763 00:17:48 5 836 081
19 Grupa Ringier Axel Springer 1 599 730 00:16:43 5 740 528
20 Grupa TVP 1 595 995 00:42:33 2 250 857


GG zanotowało 195 tys. uruchomień mniej w porównaniu z majem, za to Skype - 250 tys. więcej, a Windows Media Player - 580 tys. więcej. 

Ranking  aplikacji według uruchomionych aplikacji (%)*
lp. nazwa uruchomione aplikacje* uruchomione aplikacje (%) audyt site-centric
1 Grupa GG Network-Komunikator Gadu-Gadu 9 251 033 47,30% tak
2 Grupa Microsoft-Komunikator Skype 8 344 907 42,67%  
3 Grupa Microsoft-Windows Media Player 7 730 993 39,53%  
4 Winamp 3 021 040 15,45%  
5 Grupa Ipla-Ipla 2 592 910 13,26%  
6 OpenFM 1 455 883 7,44%  
7 RealPlayer 1 315 914 6,73%  
8 Windows Live Messenger 1 081 429 5,53%  
9 VLC media player 954 584 4,88%  
10 Grupa O2.pl-Komunikator Tlen.pl 655 634 3,35% tak
11 Grupa Google-Aplikacja Google Desktop 605 276 3,09%  
12 iTunes 579 638 2,96%  
13 Grupa Google-Google Earth 578 796 2,96%  
14 Komunikator Facebook Messenger 532 687 2,72%  
15 Komunikator AQQ 451 725 2,31%  
16 QuickTime 374 059 1,91%  
17 KMplayer 364 005 1,86%  
18 BestPlayer 307 072 1,57%  
19 GOM Player 247 696 1,27%  
20 Foobar2000 224 806 1,15%  

* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną - „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku - „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N= 12 967. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel z czerwca: YouTube, WP i Interia w górę, Gazeta.pl w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl