MediaMarkt uruchomił 20 tys. punktów odbioru zamówień
Sieć marketów MediaMarkt uruchomiła 20 tys. kolejnych punktów odbioru, między innymi w sklepach spożywczych, kioskach i na stacjach paliw. Zapewnia też usługę dostawy tego samego dnia w największych miastach.
Sprzedaż online cieszy się z powodu pandemii koronawirusa ogromną popularnością wśród konsumentów. Opowiedziała na te potrzeby sieć MediaMarkt, rozwijając nowe funkcjonalności sklepu internetowego i logistykę, Teraz klienci sklepu internetowego marki mogą odebrać zamówione produkty również w paczkomatach, sklepach Żabka, na stacjach Orlen, w kioskach Ruchu czy na Poczcie Polskiej.
- Aktualnie koncentrujemy się na zapewnieniu możliwie przyjaznego i sprawnego procesu sprzedaży online oraz szybkich i bezpiecznych dostawach do klientów. Kolejnym ważnym krokiem w zapewnieniu maksymalnej wygody zakupów internetowych jest uruchomienie dużej liczby punktów odbioru. Dzięki temu nasi klienci mogą teraz odebrać swoje zamówienie w dowolnym czasie, podczas zakupów spożywczych, wizyty na stacji paliw, czy poczcie - mówi Paweł Kuźma, dyrektor e-commerce w MediaMarktSaturn Polska.
Niedawno sieć uruchomiła usługę dostawy tego samego dnia dla mieszkańców największych polskich miast oraz udostępniła ofertę nowoczesnej elektroniki na platformie handlowej Allegro.
MediaMarkt ma blisko 90 sklepów stacjonarnych i prowadzi sklep internetowy z elektroniką mediamarkt.pl. Sprzedaż prowadzona jest również za pośrednictwem call center. Firma jest międzynarodową siecią specjalistycznych sklepów, oferujących ofertę z zakresu elektroniki użytkowej.
MediaMarkt zamknął sklep Redcon.pl
Z końcem marca MediaMarktSaturn Polska zamknął sklep internetowy z elektroniką Redcoon.pl, który przejął 9 lat temu. Firma uzasadnła, że chce się skupić na marce MediaMarkt.
MediaMarktSaturn Polska w komunikacie przekazanym wówczas portalowi Wirtualnemedia.pl zaznaczył, że zamknięcie Redcoon.pl to część strategicznego zamknięciu marki Redcoon w całej Europie przez MediaMarktSaturn Retail Group. Sklepy internetowe Redcoon działały w kilkunastu krajach. Podkreślono, że zaprzestanie działalności handlowej nie wpływa na zobowiązania Redcoon.pl, zwłaszcza uprawnienia klientów związane z umowami sprzedaży zawartymi przez internet (m.in. gwarancje, rękojmia, prawo do odstąpienia od umowy).
W sklepie sprzedawano elektronikę użytkową. MediaMarktSaturn Polska skupia się na swojej głównej marce MediaMarkt. - To jedna z najsilniejszych marek pod względem rozpoznawalności. Dlatego zdecydowaliśmy skoncentrować się wyłącznie na rozwoju wszystkich kanałów tego brandu. Dzięki temu uzyskamy jeszcze lepszy efekt synergii, wykorzystując przy tym wszelkie możliwe punkty kontaktu z klientem. Stawiamy na zapewnienie naszym klientom różnorodnych, pozytywnych doświadczeń zakupowych, zarówno on-, jak i offline. Takich możliwości nie daje oferta typu pure player - uzasadnia Alpay Güner, CEO MediaMarktSaturn Polska.
Właściciel Media Markt i Saturna apeluje o pomoc
Firma Ceconomy, która jest właścicielem sieci Media Markt i Saturn zwróciła się o wsparcie w wysokości 2 mld euro w obliczu kryzysu związanego z pandemią koronawirusa. Jak donosi Bloomberg, w obliczu kryzysu zaczęła poszukiwać pomocy finansowej. Firma twierdzi że znajduje się w coraz gorszej sytuacji w związku z koniecznością zamknięcia wszystkich swoich stacjonarnych sklepów na terenie Europy, zaś sprzedaż w internecie nie może zrekompensować ponoszonych strat.
Właściciel Media Marktu i Saturna rozpoczął negocjacje z państwowym niemieckim bankiem KfW oraz z komercyjnymi instytucjami finansowymi. Ceconomy chce uzyskać wsparcie w łącznej wysokości 2 mld euro. Według planu 80 proc. tej kwoty miałby zapłacić KfW, zaś pozostałe środki pochodziłyby od podmiotów komercyjnych, które korzystają ze wsparcia niemieckiego rządu wprowadzającego program finansowego zasilenia lokalnej gospodarki w obliczu pandemii.
Dołącz do dyskusji: MediaMarkt uruchomił 20 tys. punktów odbioru zamówień